تاریخ: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۳۲۶۸۹۲

آغاز عملیات اجرایی سه خط انتقال آب به معادن و صنایع معدنی

می متالز - مدیر زیرساخت‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: عملیات اجرایی سه خط انتقال آب، برای تامین آب موردنیاز ِصنایع و معادن‏، آغاز شده است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضایی با اشاره به تامین زیرساخت‌های آب، افزود: یک خط انتقال آب از سیرجان، کرمان و اردکان است که به بهره برداری رسیده، خط بعدی از دریای عمان تا اصفهان و خط دیگر از چابهار تا خراسان رضوی است که برای تامین آب صنایع و معادن است و سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

تعداد بازدید : 6

وی با اشاره به نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به تامین برق گفت: با توجه به ناترازی‌های انرژی و کمبود زیرساخت در کشور، برنامه‌های بلندمدتی در این حوزه تدوین شده است که با امضای تفاهمنامه بین دو وزارت صمت و نیرو، ظرفیت ده هزار مگاوات نیرو کلید خورده است.

غلامرضایی افزود: ۶ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در شرکت‌های فولادی درحال اجراست که دو هزار مگاوات آن تا پیک مصرف سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تعداد بازدید : 4

وی با اشاره به چالش‌ها در حوزه گاز گفت: با توجه به این که سرمایه‌گذاری در حوزه گاز زمانبر و سرمایه‌بر است به همین منظور حرکت به سمت فولاد سبز و کاهش مصرف گاز و استفاده از روش هیدروژن جزو اولویت است.

مدیر زیرساخت‌های ایمیدرو به برنامه‌های بلندمدت این سازمان در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی نیز اشاره کرد و افزود: هدف افزایش استفاده از حمل و نقل ریلی کاهش بهای تمام شده و افزایش بهره‌وری است که در تامین ناوگان، خود صنایع مشارکت خواهند کرد.

وی گفت: در تامین ماشین‌آلات و لوکوموتیو با چالشی مواجه نیستیم و در یک برنامه پنج ساله تلاش برای واردات ۳۰۰ دستگاه لوکوموتیو با همکاری شرکت‌های معدن و صنایع معدنی هدفگذاری شده است که ۸۰ لوکوموتیو از طرف شرکت‌ها، ثبت سفارش شده است.

تعداد بازدید : 3

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده