تاریخ: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۳۲۶۹۵۳
سرویس خبر : انرژی
رییس سازمان انرژی اتمی خبر داد:

استفاده ۱۵۰ مجتمع بزرگ صنعتی کشور از ابزار دقیق هسته‌ای

‌می‌متالز - رییس سازمان انرژی اتمی ایران در آیین بهره‌برداری از پروژه جایگزینی لیزر فیبری بومی‌سازی شده شرکت فولاد مبارکه گفت: اقدامات فولاد مبارکه در ابعاد مختلف زندگی مردم و جامعه موثر است و با توجه به نیاز فولاد مبارکه، از تکمیل ظرفیت جوش لیزری این شرکت حمایت می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمد اسلامی، افزود: اکنون در ۱۵۰ مجتمع بزرگ صنعتی کشور ابزار دقیق هسته‌ای ایجاد شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد که شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از این صنایع است.

متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران با توکل بر خدا و با روحیه جهادی، کار طراحی، تعمیر و نگهداری ابزار‌های دقیق را پیگیری کردند و اکنون کشور از واردات این‌گونه محصولات بی نیاز شده است. امیدوارم در این مسیر پرافتخار با گام‌های مستحکم‌تری حرکت کنیم.

معاون رییس‌جمهور اظهار کرد: کاری که سازمان انرژی اتمی ایران برای شرکت فولاد مبارکه انجام داده، سبب شده تا این پروژه و محصول با هزینه بسیار کمتری و نیز عدم نیاز به واردات، تولید شود.

معاون رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی ایران وظیفه راهبردی و قدرت‌سازی برای کشور را دارد البته در این مسیر دشمنان با تحریم درصدد جلوگیری از پیشرفت ایران بودند که در این راه شکست خوردند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در آیین بهره‌برداری از پروژه جایگزینی لیزرفیبری بومی‌سازی شده در این شرکت گفت: اتفاق مبارکی که طی چند سال اخیر به علت تحریم‌ها افتاده، این بوده که صنایع کشور ما از طریق مهندسی معکوس گام‌های جدیدی در زمینه تحقق خودکفایی برداشته‌اند و توانسته‌اند محدودیت‌ها را پشت سر بگذارند.

محمدیاسر طیب‌نیا افزود: قطعات و تجهیزاتی که نقش مهمی داشتند، اکنون با تکنولوژی روز دنیا در داخل کشور بومی‌سازی شده‌اند.

وی تصریح کرد: سازندگان خارجی در زمینه جوش لیزری در خط تولید فولاد مبارکه طی ۱۰ سال گذشته همکاری‌های لازم را نداشتند.

طیب‌نیا بیان کرد: نگاه ما تا به امروز رو به گذشته و از طریق مهندسی معکوس بود، اما اکنون نگاه ما رو به آینده و نوآوری است و در این مسیر به دنبال این هستیم که گام‌های جدی رو به آینده برداریم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امیدوارم با همت عالی که طی دهه‌های گذشته نشان دادیم، خواستن را به توانستن و خودکفایی تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده