تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۹
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۲۷۲۴۸

حضور ۴۰۰ شرکت در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل

‌می‌متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور ۴۰۰ شرکت داخلی در نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، گفت: امیدواریم در نمایشگاه امسال یک مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم کنیم.

به گزارش می‌متالز، شهریار افندی‌زاده در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار کرد: تلاش کرده این آخرین دستاورد‌های بخش حمل و نقل به را به نمایش بگذارند. ۳۱۶ شرکت دولتی و خصوصی و ۸۵ شرکت دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: حمل‌ونقل می‌توان زیرساخت مناسبی برای توسعه اقتصادی باشد، لذا شناسایی نیاز‌های و فراهم کردن فناوری‌ها برای رفع این نیاز‌ها مهم است.

وی با اشاره به اهمیت کریدور‌های بین‌المللی، افزود: همه کشور‌ها تلاش می‌کنند سهم قابل توجهی از کریدور‌ها را به دست آورند. اگر بتوانیم کریدور‌ها لجستیکی را ایجاد کنیم، کریدور‌های تجاری مطرح می‌شود. به خصوص برای ایران که می‌تواند نقش ویژه‌ای برای تبادل کالا بین آسیا و اروپا داشته باشد. با بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود، در نهایت هم کریدور‌های اقتصادی ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: امیدواریم با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران بتوانیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال‌های گذشته توجه خاصی به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل شده است، گفت: «ایران راه» یعنی ایران در اختیار کشور‌های دیگر برای توسعه است.

افندی زاده با اشاره به اینکه ایران با ۱۳ کشور مرز آبی و خشکی دارد، افزود: امیدواریم در نمایشگاه امسال یک مدل اقتصادی برای جذب سرمایه بخش خصوصی فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده