تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۳۲۷۹۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مسوول خبر داد:

کارخانه دولومیت نهاوند هنوز راه‌اندازی نشده/ مذاکره واگذاری پتروشیمی هگمتانه به «اروند»

‌می‌متالز - معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه مراحل تغییرات سالانه کارخانه دولومیت نهاوند تمام شده است، گفت: این کارخانه هنوز راه‌اندازی مجدد نشده است.

به گزارش می‌متالز، حمید بهزادی درباره مشکلات دوری از معدن و نبود فضای کافی برای دپوی محصولات در کارخانه دولومیت نهاوند، اظهار کرد: با توجه به درخواست واگذاری معدن جدید و نزدیکتر نسبت به معدن قبلی جلسه‌ای با معاونت معادن و مدیران شرکت برگزار و مقرر شد معدن جدید واگذار شود و شرکت در عوض این کمک در بازه ۹ تا ۱۲ ماهه شرکت مذکور طرح تولید دولومیت زینتره را پیگیری و اجرا کند.

معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ظرفیت کارخانه دولومیت نهاوند ۳۶ هزار تن در سال است، یادآور شد: در حال حاضر این کارخانه هنوز راه‌اندازی نشده است.

بهزادی درباره وضعیت پتروشیمی ابن‌سینا نیز اظهار کرد: عملیات زیرساختی، ایجاد راه دسترسی و هموارسازی زمین، دیوارکشی پتروشیمی ابن‌سینا و تجهیز کارگاه در حال انجام است و از ۱۵ روز دیگر پیمانکاران ساختمانی مستقر می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره تأمین مواد اولیه پتروشیمی هگمتانه نیز خاطرنشان کرد: تأمین مواد اولیه پتروشیمی هگمتانه به‌صورت موقت در حال انجام و تقریباً روزانه دو تانکر در حال ارسال است.

معاون امور صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره واگذاری سهام مرحوم علاقبندیان مطرح کرد: ارزیابی پتروشیمی انجام شده و در حال مذاکره با پتروشیمی اروند به منظور واگذاری سهام هستند، اما هنوز نقل و انتقال انجام نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده