تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۳۲۰۴۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اورهال کارخانه تازه‌تأسیس دولومیت نهاوند معنی ندارد!

‌می‌متالز - معاون صنایع اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بحث اورهال کارخانه تازه تأسیس دولومیت نهاوند صحت ندارد، گفت: کارخانه دولومیت نهاوند با ۱۵ هزار تن ظرفیت حدود چهار، پنج ماه قبل آغاز به کار کرده است و اورهال برای این کارخانه معنی ندارد.

به گزارش می‌متالز، حمید بهزادی اظهار کرد: کارخانه دولومیت نهاوند پروانه موقت داشت که با نصب فیلتر‌های کنترل آلودگی هوا تأییدیه‌های لازم را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده و توانست پروانه بهره‌برداری دائمی بگیرد.

وی با بیان اینکه اورهال برای کارخانه‌های فرسوده انجام می‌شود، اضافه کرد: این کارخانه به تازگی آغاز به کار کرده است در حالی که اورهال برای نوسازی تجهیزات کارخانه‌های فرسوده انجام می‌گیرد.

این در حالیست که معاون امور معادن اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان امروز به یکی از رسانه‌های استان اعلام کرد: اورهال کارخانه تازه‌تأسیس دولومیت نهاوند سوال‌برانگیز است و طرح مسائلی، چون فاصله معدن تا کارخانه و عدم صرفه اقتصادی به هیچ وجه منطقی نیست.

محمدهادی احمدی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه تولیدی دولومیت کلسینه نهاوند به علت نبود معدن دولومیت در نزدیکی کارخانه، فرآیند تولید را وارد مرحله اورهال کرده است، اظهار کرد: به تعبیری کارخانه‌ای با سن یک سال وارد مرحله اورهال شده که خود سوال‌برانگیز است.

وی با اشاره به دلایل اورهال کارخانه تازه‌تأسیس از دید مدیران این مجموعه، مطرح کرد: آن‌ها معتقدند محدوده معدنی واگذار شده از کارخانه فاصله زیادی دارد و تردد‌ها صرفه اقتصادی ندارد.

احمدی در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: با شرایط فعلی کارخانه، مدت زمان زیادی منتظر نخواهیم ماند و به عبارتی دیگر طبق رأی شورای عالی معادن، در صورتی که آقایان عنوان کنند، محدوده معدنی صرفه اقتصادی ندارد، ظرف شش ماه تا یک سال سلب امتیاز خواهد شد و محدوده معدنی از طریق مزایده واگذار می‌شود، این موضوع به اطلاع بهره‌بردار نیز رسیده است.

گفتنی است؛ معاون معادن اداره‌کل صمت استان حاضر به پاسخگویی به خبرنگار ایسنا نشد و اعلام کرد که هر آنچه در رسانه فوق عنوان کردم، مورد استفاده قرار دهید و مجدداً مصاحبه نمی‌کنم.

احمدی بعد از شنیدن صحبت‌های معاون صنایع اداره‌کل صمت استان اعلام کرد که وی بیشتر در جریان است و هر چه بگوید، درست است!

کارخانه دولومیت نهاوند خرداد امسال با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح و به بهره‌برداری رسید. با پیش‌بینی صورت پذیرفته این واحد با تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول ضمن تأمین بخشی از نیاز شرکت فرآورده‌های نسوز ایران به دولومیت کلسینه، امکان عرضه محصولات تولیدی به بازار‌های ملی و منطقه‌ای از جمله همسایگان غربی، عراق و ترکیه را فراهم آورده است.

براساس گزارش مسوولان، این کارخانه در منطقه صنعتی شهرستان نهاوند احداث شده و در فاز نخست برای ۴۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و بیش از ۱۵۰ فرصت شغلی غیرمستقیم به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده