تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۶۰۳۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بهره برداری از کارخانه دولومیت کلسینه در نهاوند آغاز شد

‌می‌متالز - در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کارخانه دولومیت کلسینه تولید کننده مواد لولیه آجر‌های نسوز در نهاوند آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، علی تدیُن مدیر عامل نسوز ایران گفت: کارخانه نهاوند، یکی ازطرح‌های سه‌گانه‌ی سرمایه گذاری است که در این کارخانه تعریف شده که به‌عنوان صنعت بالادستی شرکت فرآورده‌های نسوز ایران محسوب می‌شود و بخش مهمی از مواد اولیه‌ای را که در اثر تحریم با سختی و هزینه زیاد بدست می‌آوردیم، تامین خواهد کرد که امروز با راه اندازی آن بخش مهمی از مواد اولیه مصرفی کارخانه‌های نسوز داخلی فراهم خواهد شد.

دولومیت مواد اولیه سنگ‌ها و آجر‌های نسوز را برای به کارگیری در کارخانه‌های سیمان، سرامیک سازی، شیشه سازی و تزیینات تولید می‌کند.

او گفت: این واحد با تولید سالیانه ۳۰ هزارتن محصول ضمن تامین بخشی از نیاز شرکت فرآورده‌های نسوز ایران به دولومیت کلسینه، امکان عرضه محصولات تولیدی به بازار‌های ملی و منطقه‌ای از جمله همسایگان غربی، عراق و ترکیه را فراهم می‌آورد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: کارخانه دولومیت کلسینه در منطقه صنعتی شهرستان نهاوند ساخته شده و در بخش اول ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۱۵۰ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

او گفت: این مجموعه به‌عنوان یکی از بهترین معادن دولومیت کشور در شهرستان نهاوند نیز به تملک کارخانه نسوز ایران درآمده که با ذخیره بالای خود امکان تامین مواد اولیه این کارخانه را برای سال‌های طولانی داراست.


تدیُن گفت: کارخانه نسوز ایران با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا نیمه امسال، از یک کارخانه به یک هُلدینگ تبدیل می‌شود که سه کارخانه را در مجموعه خود دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ۱۸۵ شرکت را در کشور در اختیار خود دارد که ۲ شرکت ذوب‌آهن و فرآورده‌های نسوز ایران در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نخستین و بزرگترین تولیدکننده آجر‌های نسوز در کشور است که از سال ۱۳۵۶ در مبارکه اصفهان شروع به فعالیت کرد.

بهره برداری از کارخانه دولومیت کلسینه در نهاوند آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده