تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۶۰۲۲۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
درشهرستان نهاوند؛

بهره برداری یکی از سه طرح مهم صنایع نسوز کشور با حضوروزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

‌می‌متالز - با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرحله نخست کارخانه کلسیت دولومیت شهرستان نهاوند امروز افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، این کارخانه تولیدی و صنعتی بزرگ در ۷هکتار زمین احداث شده سالانه قادر است بیش از ۱۰۰ هزار تن محصولات استحصال شده سنگ دولومیت تولید و ۱۰۰ هزار تن کلسینه و آهک کلسینه و آهک هیدراته تولید کند. در مرحله نخست ۱۳۰ میلیارد تومان برای راه اندازی این این واحد بزرگ صنعتی هزینه شده که به گفته مدیر عامل کارخانه آقای تدین برای تکمیل مراحل دو و سه این طرح ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است

علی تدین مدیرعامل کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: فن اوری این واحد تولیدی صنعتی مطابق اخرین فن اوری‌های روز جهان و تمام تجهیزات ونورد نیاز ان توسط پیمانکاران داخلی تامین و ساخته شده است. به گفته وی این واحد بزرگ تولیدی صنعتی کاملا دانش بنیان بوده وفن اوری کوره ان چهار گوش بوده که در کاهش مصرف انرزی بسیار تاثیر گذار بوده و از محل ریز دانه‌های این کارخانه برای تولید نوع دیگری از دو لومیت استفاده خواهد شد.

بهره برداری یکی از سه طرح مهم صنایع نسوز کشور با حضوروزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیاین واحد با تولید سالیانه ۳۰ هزارتن محصول ضمن تامین بخشی ازنیاز شرکت فرآورده‌های نسوز ایران به دولومیت کلسینه، امکان عرضه محصولات تولیدی به بازار‌های ملی ومنطقه‌ای از جمله همسایگان غربی، عراق و ترکیه را فراهم آورده است.

به گفته علیرضا شهبازی نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تلاش مدیریت، کارکنان و پیمانکاران، این طرح در بازه زمانی یکساله در مدار تولید قرار گرفت که این بازده زمانی کوتاه به نوبه خود یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

او گفت: این واحد در مرحله نخست ۷۵ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال غیر مستقیم به همراه خواهد داشت که با راه اندازی مرحله دوم این تعداد چندبرابر خواهد شد.

هم اکنون این کارخانه برای ۷۵ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کند نهاوند بیشترین ذخایر سنگ دولومیت غرب کشور را دارد

وزیر تعاون وکار ورفاه اجتماعی برای افتتاح کارخانه دولومیت نهاوند وارد این شهر شد ومورد استقبال معاون اقتصادی استاندار همدان فرماندار نهاوند و نماینده این شهرستان در مجلس قرار گرفت.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده