تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۵۹۴۷۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد

مشعل کارخانه تولید دولومیت کلسینه نهاوند روشن شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: مشعل کوره واحد تولیدی دولومیت کلسینه نهاوند پس از یک‌سال تلاش بی وقفه مدیریت، کارکنان و پیمانکاران این مجموعه روشن شد و این کارخانه در مدار تولید قرارگرفت که این زمان از زمان تاسیس این کارخانه، یک رکورد در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی تدیُن، افزود: کارخانه نهاوند، یکی از پروژه سه‌گانه‌ای سرمایه گذاری که در این کارخانه تعریف شده که بعنوان صنعت بالادستی شرکت فرآورده‌های نسوز ایران محسوب می‌شود و بخش مهمی از مواد اولیه‌ای را که در اثر تحریم با سختی و هزینه زیاد بدست می‌آوردیم، تامین خواهد کرد که امروز با راه اندازی آن بخش مهمی از مواد اولیه مصرفی کارخانه‌های نسوز داخلی فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: این واحد با تولید سالیانه ۳۰ هزارتن محصول ضمن تامین بخشی از نیاز شرکت فرآورده‌های نسوز ایران به دولومیت کلسینه، امکان عرضه محصولات تولیدی به بازار‌های ملی و منطقه‌ای از جمله همسایگان غربی، عراق و ترکیه را فراهم می‌آورد.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران اظهار داشت: کارخانه دولومیت کلسینه در منطقه صنعتی شهرستان نهاوند احداث و در بخش اول ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش از ۱۵۰ فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه بعنوان یکی از بهترین معادن دولومیت کشور در شهرستان نهاوند نیز به تملک کارخانه نسوز ایران درآمده که با ذخیره بالای خود امکان تامین مواد اولیه این کارخانه را برای سال‌های طولانی داراست.

تدیُن تصریح کرد: کارخانه نسوز ایران با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا نیمه سال جاری، از یک کارخانه به یک هُلدینگ تبدیل می‌شود که سه کارخانه را در مجموعه خود دارد.

شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ۱۸۵ شرکت را در کشور در اختیار خود دارد که ۲ شرکت ذوب‌آهن و فرآورده‌های نسوز ایران در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

شرکت فرآورده‌های نسوز ایران نخستین و بزرگترین تولیدکننده آجر‌های نسوز در کشور است که از سال ۱۳۵۶ در مبارکه اصفهان شروع به فعالیت کرد.

شهرستان مبارکه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده