تاریخ: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۲۶۰۱۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون استاندار همدان:

آماده همکاری با شستا برای توسعه کارخانه دولومیت نهاوند هستیم

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: آماده هر گونه همکاری با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای فرآوری، توسعه و اجرای فاز ۲ و سه کارخانه دولومیت نهاوند هستیم.

به گزارش می‌متالز، «ظاهر پورمجاهد» روز پنج‌شنبه در آیین افتتاح کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان همدان این آمادگی وجود دارد که در اجرای طرح‌های مختلف با شرکت سرمایه گذاری شستا همکاری لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: استان همدان برنامه یک ساله برای تمدید برنامه ششم توسعه با برش شهرستانی تدوین کرده است که در آن متناسب با ظرفیت هر شهرستان برای توسعه برنامه ریزی شده است.

پورمجاهد با بیان اینکه دولت سیزدهم تلاش و سیاست ارزشمند و خوبی در حوزه تولید، ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری دارد افزود: در این راستا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد یک میلیون شغل در کشور را تعهد کرده است.

وی تصریح کرد: سهم استان همدان از این تعهد ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل و رشد هفت و نیم درصدی اقتصادی است که امیدواریم با حرکت و تلاش بیشتر مسوولان محقق شود.

آماده همکاری با شستا برای توسعه کارخانه دولومیت نهاوند هستیم

مدیرعامل شرکت صدر تامین (وابسته به شستا) نیز در این آیین گفت: وجود ۶۰ عنصر معدنی در کشور همیشه مورد توجه است چراکه اینگونه صنایع محور اقتدار کشور محسوب می‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر این موضوع بسیار تاکید داشتند.

«امیرحسین نادری» افزود: در این مجموعه ظرفیت‌های معدنی بالایی از جمله معادن طلا وجود دارد که در حوزه اکتشاف و بهره برداری تاکنون فعالیت‌های خوبی انجام شده و بزودی خبر‌های خوبی به مردم می‌دهیم.

وی تصریح کرد: استان همدان به عنوان پایتخت برخی از معادن مانند سیلیس و دولومیت مطرح است چراکه از مجموع حدود ۵۰ میلیون تن دولومیت کشور ۴۰ درصد در استان همدان وجود دارد.

نادری خاطر نشان کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها باید به دنبال فرآورده‌های معدنی و تکمیل زنجیره ارزشی در استان همدان باشیم که این موضوع با تلاش و همکاری مسوولان محقق می‌شود.

مدیرعامل کارخانه دولومیت نهاوند نیز گفت: حدود ۳۰ هزار تن دولومیت سالانه در این کارخانه تولید می‌شود که از مهمترین نوع یعنی کوره چهار گوش است.

«علی تدین» با بیان اینکه تلاش شده در این کارخانه با آخرین فناوری‌ها دولومیت تولید شود که نتایج خوبی برای استان دارد ابراز امیدواری کرد: فاز‌های بعدی این کارخانه با زمین بزرگتر و تامین زیر ساخت‌ها از جمله آب و برق محقق شود.

آماده همکاری با شستا برای توسعه کارخانه دولومیت نهاوند هستیم

کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند روز پنجشنبه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون استاندار همدان و جمعی از مسوولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

احداث این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان در فروردین ماه سال گذشته آغاز شد و امروز با ظرفیت تولید سالانه ۳۳ هزار تن دولومیت کلسینه شده به بهره برداری رسید.

کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند برای ۴۰ نفر جویای کار فرصت شغلی ایجاد کرده است و همچنین با توجه به حجم محصول تولید شده و به منظور توسعه بازار‌های صادراتی، حدود ۵۰ درصد محصولات این کارخانه به سایر کشور‌ها مانند عراق و ترکیه صادر می‌شود.

میزان درآمد حاصل از راه‌اندازی کارخانه کلسینه نهاوند در استان همدان، حدود ۳۰۰ میلیارد ریال و ارز آوری آن حدود ۵۰۰ هزار دلار پیش‌بینی شده است که با توجه به قابلیت توسعه این واحد تولیدی، میزان تولید، فروش، درآمد و اشتغال می‌تواند افزایش پیدا کند.

معدن دولومیت ۲ چشمه نهاوند بهترین نوع دولومیت در جهان است و یک کالای استراتژیک محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده