تاریخ: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۲۳۳۹۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار نهاوند:

پروژه کارخانه فرآوری دولومیت نهاوند ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

‌می‌متالز - فرماندار نهاوند گفت: پروژه کارخانه فرآوری دولومیت نهاوند دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه اوایل دی‌ماه امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، مراد ناصری اظهار داشت: این پروژه در تیرماه سال ۹۹ در نهاوند کلنگ‌زنی شد و عملیات اجرایی آن در مهرماه همان سال آغاز شده و در حال حاضر این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: این پروژه در روستای وهمان در هفت کیلومتری جاده کرمانشاه با سرمایه گذاری شرکت فرآورده‌های نسوز ایران «وابسته به شستا» با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

ناصری با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت این پروژه در اوایل دی‌ماه امسال به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری شود، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده دولومیت دوچشمه نهاوند بهترین نوع دولومیت در جهان است و در فاز نخست اجرای این پروژه ۱۰۰ هزارتن دولومیت کلسینه توسط این کارخانه در سال تولید می‌شود.

فرماندار نهاوند با بیان این‌که عملیات اجرایی پروژه معدن دولومیت نهاوند یکی از کالا‌های استراتژیک در صنایع فلزی کشور است، یادآوری کرد: در صورتی‌که فاز‌های بعدی این پروژه که شامل «تولید دولومیت کلسینه و زینتره» نیز اجرایی شودد این پروژه برای ۱۷۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد.

وی با اشاره به این‌که مجوز حفر چاه آب این پروژه صادر شده و در حال حفاری هستند و خط انتقال گاز برای این کارخانه نیز در حال اجراست، تاکید کرد: معدن دولومیت دوچشمه نیز به این کارخانه واگذار شده و راه دسترسی کارخانه و معدن نیز اجرا شده است.

ناصری در ادامه به پروژه فروسیلیس نهاوند اشاره کرد و گفت: پروژه فرآوری فروسیلیس با سرمایه گذاری شرکت صنایع آلیاژی نهاوند سیلیس در حال پیگیری است و این پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۶۰ میلیارد ریال در کیلومتر ۱۵ جاده کرمانشاه احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر زمین محل اجرای این پروژه خریداری شده و استعلامات نیز اخذ شده و در مرحله عقد قرارداد با بانک هستند.

فرماندار نهاوند در خاتمه بیان کرد: فروسیلیس در صنایع فولاد سازی کاربرد دارد و بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان فروسیلیس کارخانه‌های فولاد هستند و سایر ریخته‌گری‌ها و کارخانه‌های تراکتورسازی نیز مصرف کننده این ماده هستند.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده