تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۹
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۲۸۱۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان بوشهر خبر داد؛

ابلاغ ۴۶۰ مصوبه جهت رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی به دستگاه‌های اجرایی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر اعلام کرد که طی نه ماه سال‌جاری ۴۶۰ مصوبه ازطریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید جهت مرتفع کردن مشکلات بنگاه‌های اقتصادی به دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ابلاغ شده است.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر، ضمن بیان مطلب فوق افزود: طی سالجاری تعداد ۵۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به‌منظور رسیدگی به مسائل و مشکلات ۴۲۰ بنگاه‌های اقتصادی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات واحد‌های تولیدی می‌تواند نقش مهمی در توسعه اشتغالزایی و رشد تولید داشته باشد، افزود: مجموعا ۵۷ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رسیدگی ویژه به مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی دارای مجوز از دستگاه‌های اجرایی نظیر صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و ... تشکیل شده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر اضافه کرد: در بازه زمانی مذکور از ۴۶۰ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که ابلاغ شده به دستگاه‌های استان تا کنون ۳۶۵ مصوبه معادل تقریبا ۸۰ درصد اجرایی شده و مابقی در دست اقدام است.

صفوی در ادامه تصریح کرد: در جلسات کارگروه تسهیل، تولیدکنندگان استان بوشهر این فرصت را پیدا می‌کنند تا به‌صورت رو در رو با مسئولان مربوطه مسائل و مشکلات مربوطه خود را مورد بررسی و تصمیم گیری لازم صورت پذیرد.

وی عنوان کرد: بیشتر مسائل و مشکلاتی واحد‌های تولیدی که در نشست‌های امسال مطرح شده، شامل تامین مالی (تعیین تکلیف بدهی معوق بانکی) مسائل تامین اجتماعی، امور مالیاتی، تامین زیر ساخت‌ها نظیر انشعابات آب، برق، گاز و ... بوده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر همچنین گفت: واحد‌های تولیدی مشکل‌دار می‌توانند از طریق دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مستقر در اداره کل صمت استان یا سامانه‌هایی مربوطه تعریف شده، درخواست‌ها و مسائل و مشکلات خود را ثبت کرده تا نسبت به آن رسیدگی شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده