تاریخ: ۰۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۹
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۲۸۳۵۹
سرویس خبر : اجتماعی
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه:

تورم‌های مکرر هزینه‌های معیشتی بازنشستگان را افزایش داده است

‌می‌متالز - مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه زندگی یک فرد بازنشسته خیلی بیشتر از افراد مشغول به کار است"، گفت:به واقع تورم‌های شکل گرفته و پایین آمدن ارزش پول ملی، هزینه‌های معیشتی یک بازنشسته را افزایش داده است.

به گزارش می‌متالز، محمد‌مهدی مفتح، با اشاره به لزوم در اولویت قرار گرفتن امور مربوط به بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: ما در این بخش همواره یک بحث قانونی و یک بحث مصلحت را پیش روی خود داریم.

تورم‌هزینه‌های معیشتی بازنشستگان را افزایش داده است

نماینده مردم «تویسرکان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوانین مربوط به بازنشستگی، قوانین روشنی است و باید اعمال شود، ادامه داد:به واقع تورم‌های شکل گرفته و پایین آمدن ارزش پول ملی، هزینه‌های معیشتی یک بازنشسته را افزایش داده است.

سخنگوی «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس با بیان اینکه هزینه زندگی یک فرد بازنشسته خیلی بیشتر از فردی است که مشغول به کار است، ادامه داد: همواره یک بازنشسته با هزینه مربوط به درمان و افزایش افراد خانواده مواجه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی فردی تمام توان علمی و تجربی خود را در اختیار فعالیتی در ساختار دولت قرار داده، اینک دولت باید زندگی این فرد را در دوران بازنشستگی تامین کند، تصریح کرد: با این حال ما همه این موارد را باید مبتنی بر قوانین پیش ببریم و اگر در قانون ایرادی وجود داشته و نیاز به اصلاح هست، قوانین باید اصلاح شود.

درآمد و هزینه‌های صندوق‌های بازنشستگی در وضعیت مناسبی قرار ندارند

وی با بیان اینکه باید به صندوق‌های بازنشستگی توجه داشته باشیم، ادامه داد:صندوق‌های بازنشستگی از منظر درآمد و هزینه در وضعیت مناسبی قرار ندارند و باید در این بخش به صندوق‌ها توجه شود.

حقوق بسیاری از بازنشستگان از سوی دولت پرداخت می‌شود نه صندوق‌ها!

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر حقوق بسیاری از بازنشستگان از سوی دولت پرداخت می‌شود، تصریح کرد:دولت به مانند یک کارمند به بازنشستگان حقوق می‌دهد و این شکل مناسبی ندارد و این درست نیست و باید صندوق‌های بازنشستگی به درستی فعالیت کرده و احیا شود.

ادغام صندوق‌ها ایراد شرعی دارد

وی با بیان اینکه باید افرادی کارآمدی بر صندوق‌های بازنشستگی مدیریت کنند، ادامه داد: همچنین اینکه بحث می‌شود که باید برخی از صندوق‌ها ادغام شود هم از نظر شرعی هم می‌تواند اشکالاتی داشته باشد چراکه هر صندوقی تحت مالکیت بازنشستگان خود است و ادغام ان‌ها ممکن است حق الناسی را ایجاد و حقوقی را تضیعف کند.

مفتح با بیان ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی یکی از مهمترین مسائلی است که دولت و مجلس باید به آن توجه داشته باشند، ادامه داد:به واقع رسیدگی به این مساله هم برای بازنشستگان و هم برای دولت حساسیت بالایی دارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده