تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۲۸۵۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جدی نشست امروز کمیسیون صنایع را تشریح کرد

پیش‌بینی سازوکار لازم در بودجه ۱۴۰۳ برای نوسازی شهرک‌های صنعتی

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی پیشنهادات حوزه صنعت و ارتباطات در بودجه ۱۴۰۳، گفت: مقرر شد، بخشی از سهم دولت و بخشی از سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده‌ای که واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی می‌پردازند، به این شهرک‌ها برای نگهداری و نوسازی زیرساخت آن‌ها داده شود.

به گزارش می‌متالز، علی جدی در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۰ دی ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در این جلسه پیشنهادات نمایندگان در حوزه صنعت، معدن، ارتباطات، پتروشیمی و.. در بودجه سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم شیروان در مجلس شوراس اسلامی در تشریح این پیشنهادات، ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون مقرر شد ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن در شهر‌ها و استان‌های درگیر با معادن، هزینه شود.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر شد صورتحساب‌های حسابرسی شده شرکت‌هایی که اوره تولید و به وزارت جهاد کشاورزی می‌دهند، پرداخت شود، زیرا این شرکت‌ها به دولت اوره می‌دهند، اما طلب آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

این نماینده مردم مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین مقرر شد، ۰.۵ درصد از سهم دولت و ۰.۵ درصد از سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده‌ای که واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی می‌پردازند، به این شهرک‌های صنعتی برای نگهداری و نوسازی زیرساخت آن‌ها داده شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده