تاریخ: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۳۲۴۱۷۰
سرویس خبر : صنایع کوچک
دهقانی:

تقویت شهرک‌های صنعتی به افزایش درآمد‌های دولت کمک می‌کند

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورت تامین هزینه‌های موردنیاز توسعه، نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی علاوه بر رونق تولید، درآمد مالیاتی نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش می‌متالز، الهویردی دهقانی درباره وضعیت شهرک‌های صنعتی، گفت: مشکل این حوزه در مدیریت و نگرش دولت است؛ به طور مثال در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد شد که یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده‌ای که شرکت‌ها و تولیدی‌های مستقر در شهرک‌ها پرداخت می‌کنند برای توسعه زیرساخت‌های همان شهرک اختصاص یابد تا از یک سو زمینه رونق تولید در شهرک‌های صنعتی فراهم شود و از سوی دیگر هزینه نگهداری و نوسازی زیرساخت‌های این شهرک‌ها تامین شود که دولت با این پیشنهاد موافقت نکرد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پیشنهاد می‌توانست راهگشا باشد بسیاری از مشکلات شهرک‌های صنعتی را رفع و هزینه‌ها بازسازی و نوسازی شهرک‌های صنعتی را تامین کند، اما به دلیل مخالفت دولت از دستورکار خارج شد..

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در صورت تامین هزینه‌های موردنیاز توسعه، نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی علاوه بر رونق تولید، درآمد مالیاتی نیز افزایش می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح نیازمندی‌های توسعه شهرک‌های صنعتی، گفت: تهیه زمین مناسب جهت پیاده‌سازی طرح‌های صنعتی در موقعیتی ارزنده، عدم نیاز به اخذ مجوز‌های جداگانه و متعدد از ادارات و نهاد‌های اداری متعدد، امکان دریافت تسهیلات و کمک‌های بانکی و.. از جمله ضرورت‌هایی است که وزارت صمت باید در این زمینه توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای مجلس (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده