تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۰
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۵۳۰۱
سرویس خبر : صنایع کوچک
حسینی‌کیا:

قیمت بالای زمین در شهرک‌های صنعتی مانعی در برابر سرمایه‌گذاران

قیمت بالای زمین در شهرک‌های صنعتی مانعی در برابر سرمایه‌گذاران
‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از گرانی زمین در شهرک‌های صنعتی، گفت: قیمت بالای زمین در شهرک‌های صنعتی و تبدیل آن به کالای سرمایه‌ای، باعث شده اقدام برای خرید زمین نه با انگیزه تولید، بلکه به انگیزه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی‌کیا درباره مشکلات شهرک‌های صنعتی، گفت: هرچند شهرک‌های صنعتی توانسته‌اند نقش کلیدی در دستیابی به اهداف توسعه صنعتی در کشور‌های توسعه یافته داشته باشند، اما در کشور ما به دلایل مختلف نتوانسته اند در مسیر توسعه صنعتی نتوانسته اند این نقش را ایفا کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی در تشریح موانع پیش روی شهرک‌های صنعتی، بیان کرد: مسائل زیربنایی و زیرساختی در کنار مشکلات مربوط به تامین مالی و کمبود نقدینگی از اصلی‌ترین چالش‌های واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی است.

وی اضافه کرد: در برخی موارد عدم تحویل به موقع شبکه برق، گاز و مخابرات، کمبود آب، افزایش نرخ آب بهای واحد‌های صنعتی و هزینه‌های سنگین تخصیص پساب و تصفیه مجدد از جمله مشکلات پیش روی شهرک‌های صنعتی است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یکی از اصلی‌ترین مشکلات را قیمت بالای زمین در شهرک‌های صنعتی برشمرد و تصریح کرد: قیمت بالای زمین در شهرک‌های صنعتی و تبدیل آن به کالای سرمایه‌ای، باعث شده اقدام برای خرید زمین نه با انگیزه تولید، بلکه به انگیزه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: همچنین در موارد بسیاری، زمین های واگذارشده در شهرک‌های صنعتی، به بهره‌برداری نرسیده‌اند و این موضوع موجب شده است که در برخی مناطق سرمایه‌گذاران با کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی مواجه باشند که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای مشکلات این حوزه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده