تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۶۲۸۸
سرویس خبر : صنایع کوچک
در راستای تفاهم‌نامه همکاری صورت گرفت؛

تامین پایدار برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی با استفاده از ظرفیت و توان گروه مپنا

تامین پایدار برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی با استفاده از ظرفیت و توان گروه مپنا
‌می‌متالز - به‌منظور تامین مداوم و پایدار برق در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تفاهم‌نامه همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با گروه مپنا امضاء و مبادله شد.

به گزارش می‌متالز، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و گروه مپنا در خصوص تأمین برق پایدار شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به امضاء «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و «محمد اولیاء» عضو هیات مدیره و مدیرعامل گروه مپنا رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد بستر و حمایت‌های لازم برای فعال کردن ظرفیت‌های فنی و تامین منابع مالی توسط گروه مپنا جهت فعالیت در حوزه تولید، تامین و ارتقا کیفیت برق مطمئن و پایدار مورد نیاز واحد‌های مستقر در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران میان طرفین منعقد شد.

«فرشاد مقیمی» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای این تفاهم نامه ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، افزود: عموماً طرح‌های ارائه شده طی سال‌های اخیر جهت رشد و توسعه صنعت در حوزه تأمین منابع مالی، به روز رسانی و ارتقای تکنولوژی، تامین سرمایه ثابت و در گردش و... بوده و موضوع تأمین انرژی پایدار در سال‌های اخیر در کنار موضوعات دیگری از جمله ناترازی تأمین نیروی کار مورد تأکید و توجه واقع شده است.

وی اضافه کرد: طی سال ۱۴۰۲ به میزان حدود ۶۰۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق شهرک‌های صنعتی کشور از طریق مولد‌های تولید پراکنده (DG) اضافه شده است. همچنین نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خورشیدی به میزان ۲۴ مگاوات درون شهرک‌های صنعتی به شبکه، برق می‌دهند و بیش از ۲۰۰ مگاوات ظرفیت ایجاد شده برای سرمایه گذاری در حوزه تجدیدپذیر‌ها می‌باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه نگاه ما به مپنا به عنوان یک شریک استراتژیک است، تصریح کرد: مپنا به عنوان قطب تخصصی در حوزه مولد‌های انرژی، شریکی استراتژیک برای ما می‌تواند باشد، مراکز صنعتی را به کانون‌های تولید انرژی باید نزدیکتر کنیم و نقشه راه دو طرف به فعالیت‌های همدیگر در حوزه تأمین انرژی پایدار جهت می‌دهد.

«محمد اولیاء» عضو هیات مدیره و مدیرعامل گروه مپنا، نیز در این مراسم، اظهار کرد: یکی از روش‌های ساده جهت تأمین انرژی برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ساخت واحد‌های توربوژنراتور در مقیاس‌های کوچک است، البته، چون سازو کار این واحد‌ها بر اساس توربین گازی (حرارتی) است؛ موضوع تأمین سوخت در کنار تأمین سرمایه آنها حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: گروه مپنا برای رفع این مشکلات البته به سمت بهره وری انرژی و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و انرژی سولار (خورشیدی) رفته است که در این حوزه در کنار موضوع تجارت یا بهره وری انرژی می‌تواند برای تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدام نماید.

گفتنی است، کارگروه مشترک توسط طرفین تفاهم‌نامه به منظور تدوین برنامه‌های عملیاتی طبق برنامه زمانبندی جهت انجام اقدامات حمایتی و نظارتی مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه تشکیل می‌شود و گزارش عملکرد کارگروه در خصوص اقدامات صورت گرفته در چارچوب این تفاهم‌نامه در جلساتی که ماهانه بدین منظور تشکیل می‌شود ارائه و تصمیمات مقتضی اتخاذ خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده