تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۱۴
کد خبر: ۳۴۸۱۵۲
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون وزیر صمت تاکید کرد:

ضرورت نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور

ضرورت نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور
‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را یک ضرورت دانست.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، طی سفر یکی روزه به استان سمنان در نشست با هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، افزود: نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ضروری است.

وی، اضافه کرد: این مقوله بایستی یکی از محور‌های اصلی و اساسی وزارت‌خانه صنعت، معدن و تجارت باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در حال حاضر، ۱۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور بالای ۲۰ سال سابقه فعالیت دارند و برخی از این واحد‌ها اقدام به بازسازی و نوسازی کرده، اما در خصوص بعضی از صنایع این مهم انجام نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: عدم بروزرسانی تکنولوژی در صنایع منجر شده تا سرانه مصرف انرژی تولید محصولات در کارخانجات کشور کمی بالاتر از دنیا شود.

مقیمی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی سبب توسعه و اجرا آن در صنایع به عهده وزارت صمت است، یادآور شد: شهرک‌های صنعتی همچون شهری است که با اختصاص ارزش افزوده به شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توان هزینه‌های نوسازی و بازسازی را تأمین کرد.

وی خاطرنشان کرد:: برآورد هزینه استهلاک زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در دست اجرا است.

«سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی» رئیس خانه صنعت و معدن کشور نیز طی سخنانی در نشست معاون وزیر صمت با هیات رئیسه اتاق بازرگانی سمنان؛ تصریح کرد: با وجود نوسانات ارزی و مشکلات ناشی از آن، تدوین بخش‌نامه‌های خلق‌الساعه و جدید بدوم انجام امور کارشناسی سبب شده تا امکان صادرات و تبادل تجاری با طرف‌های خارجی وجود نداشته باشد.

وی افزود: جامعه صنعت حامی مملکت و حامی همه دولت بوده است و خود را سربازان اقتصادی نظام می‌دانند.

همچنین «حمید علوی» رئیس کمیسیون معدن و انرژی اتاق بازرگانی استان سمنان در نشست معاون وزیر صمت با هیات رئیسه اتاق بازرگانی سمنان؛ افزود: مشکلات کنونی صنایع ناشی از بوروکراسی اداری و عدم مدیریت صحیح در کشور و استان است.

وی، بیان کرد: بخش کثیری از مشکلات صنایع استان و کشور از نقص در قوانین نشات گرفته و تنها در صورت اصلاح رویه‌های غیرکارشناسی مسوولان می‌توانند معضلات را رفع کنند.

«اصغر جمعه‌ای» نائب رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان نیز در این نشست؛ گفت: با توجه به اینکه هزینه‌های مربوط به نگهداری و اداره شهرک‌ها و نواحی از طریق صنعتگران مستقر در آنها تامین می‌شود و مسوولان پیگیر اختصاص شهمیرزاد از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌ها و نواحی صنعتی باشند.

وی، اظهار کرد: ساماندهی لکه‌ها و شهرک‌های صنعتی استان سمنان در راستای تامین زیرساخت‌ها برای صنایع مستقر در این مناطق مد نظر گرفته شود.

نائب رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان خاطر نشان کرد: از زحمات ارزشمند مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و اقدامات متوازن این مجموعه در سطح استان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده