تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۳۹۲۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

هزینه نقل‌وانتقال در شهرک‌های صنعتی صفر شد

‌می‌متالز - سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از معافیت هزینه نقل و انتقال در واحد‌های صنعتی به دلیل ایجاد بهره‌وری بالا خبر داد.

به گزارش می‌متالز، فرشاد مقیمی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و معاون وزیر صمت در برنامه رادیو اقتصاد گفت: باتوجه به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر انقلاب طبیعتا ما باید ظرفیت لازم به منظور مشارکت مردم در بخش صنعتی کشور را مهیا کنیم، متاسفانه ما در برخی از شهرک‌های صنعتی با فقدان زیرساخت‌ها مواجه هستیم.

او ادامه داد: یکی از زیر ساخت‌های ما در شهرک‌های صنعتی ایجاد کارگاه‌های صنعتی است سیاست ایجاد کارگاه‌های صنعتی در دستور کار است. اگر سرمایه‌گذاری بخواهد با تفکیک کارگاه‌ها اقدامی را انجام دهد تامین مالی برای تسریع زیرساخت‌ها ارائه داده می‌شود که هزینه‌ها به میزان ۸۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

مقیمی بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور داریم. با مجوز وزارت صنعت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار صنف داریم که ۶۰۰ هزار تولیدی و توزیعی هستند و کار تخصصی فروش و بازاریابی را انجام می‌دهند لذا فرایندی مهیا شده است تا کنار واحد‌های صنعتی از محیط‌های تولیدی حمایت شود تا جامعه صنعتی مسائل مربوط به بازاریابی و فروششان حل شود.

معاون وزیر صمت بیان کرد: اگر فردی برای نوسازی واحد صنعتی خود اقدام می‌کرد ما هزینه نقل و انتقال دریافت می‌کردیم، اما اکنون ما این هزینه را معاف کرده ایم به طوری که افراد ترغیب شوند تا واحد صنعتی خود را فعال و یا ایجاد کنند تا بهره وری را بالا ببرند.

به گفته سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تعامل با اتاق بازرگانی اصلاحات انجام شده و ۲۱مورد تغییرات با مشارکت تشکل‌های بخش خصوصی در سیاست‌ها اجرایی و تدوین شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده