تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۳۴
کد خبر: ۳۴۲۱۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت مطرح کرد:

هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای بخش صنعت

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن اعلام هم‌افزایی با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: از ظرفیت‌های این مرکز برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای بخش صنعت استفاده می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، نشست شورای معاونان سازمان با حضور «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاونان، مدیران و مشاوران سازمان و جمعی از اعضای هیأت مدیره برخی شرکت‌های تابعه استانی و برخی اعضای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست «سعید شجاعی» معاون دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، «میلاد بیگی» مدیر گروه کسب و کار و تنظیم‌گری بخشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و «رجب‌پور» و «مرکز» از اعضای هیات علمی مرکز پژوهش‌ها حضور داشتند.

بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی در حوزه‌هایی از جمله تامین زمین و زیرساخت‌ها از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این جلسه با حضور اعضای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بوده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این نشست با بیان اینکه از ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای رسیدن به اهداف توسعه صنعت استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: مرکز پژوهش‌ها به عنوان یک دستگاه فراجناحی و فرادستگاهی مرجع رجوع و استناد دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌ها برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی است.

«فرشاد مقیمی» مرکز پژوهش‌ها را یکی از ورودی‌های مهم مجلس دانست و گفت: برای پیگیری مسائل در حوزه‌های شهرک‌های صنعتی کارگروهی مشترک با مرکز پژوهش‌ها تشکیل خواهیم داد و با معرفی نماینده و اعضای کارگروه مسائل را پیش می‌بریم.

معاون دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، بیان کرد: استراتژی توسعه صنایع ساخت محور و حرکت از صنایع منبع محور به سمت ساخت محور و کارخانه‌ای که توسعه صنایع کوچک نیز حول محور آن می‌باشد، در دستور کار قرار دارد.

«سعید شجاعی» با بیان اینکه روی شبکه‌سازی و لایه‌های مختلف صنایع کار می‌کنیم، تصریح کرد: موضوع سازمان‌های توسعه‌ای را که ماموریت محور کردن فعالیت‌های آنها مد نظر است و ذیل آن بازسازی و نوسازی صنایع مطرح می‌شود را نیز در دستور کار داریم.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مهم‌ترین موارد مطرح شده در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را تبیین کردند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده