تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۲
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۴۱۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در راستای تحقق شعار سال انجام شد؛

برگزاری نشست بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی شهرک و نواحی صنعتی شهرستان دامغان

‌می‌متالز - نشست بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی شهرک و نواحی صنعتی شهرستان دامغان، در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به‌منظور بررسی وضعیت واحد‌های تولیدی، صنعتی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، نشست بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی شهرک و نواحی صنعتی شهرستان دامغان با حضور حجت‌ا‌لاسلام «علی‌اکبر رشیدزاده» مدیرکل بازرسی، «یادگار احمدی» مدیرکل صمت و «محمدرضا باقری» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، «مهدی بندرآبادی» فرماندار دامغان، و حدود ۶۰ مدیر صنایع مستقر در شهرک صنعتی دامغان و نواحی صنعتی دیباج، صیدآباد و تویه دروار برگزار شد.

این نشست که در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به‌منظور بررسی وضعیت واحد‌های تولیدی، صنعتی و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان مستقر در شهرستان دامغان شامل شهرک صنعتی دامغان، صیدآباد، تویه‌دروار و دیباج برگزار شد.

‍باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در این نشست با ارائه آمار از شهرک و نواحی صنعتی شهرستان دامغان، افزود: شهرک صنعتی ۵۶۳ هکتار، نواحی صنعتی دیباج ۳۰ هکتار، صیدآباد ۵۴ هکتار و تویه‌دروار ۴۵ هکتار ‍ اراضی در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۵۳ قرارداد حق انتفاع واگذاری اراضی با سرمایه‌گذاران در این مناطق منعقد شده، تصریح کرد: با عقد قرارداد شرکت شهرک‌ها با شرکت آبفا، پروژه عمرانی انتقال ۲۰ لیتر بر ثانیه فاضلاب شهری به شهرک صنعتی دامغان به‌منظور مصرف در بخش صنعت و آبیاری فضای سبز در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی مناسبی بین مجموعه فرمانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی وجود دارد.

در ادامه این نشست، «مهدی بندرآبادی» فرماندار دامغان، بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی این شهرستان گفت: دولت سیزدهم در حوزه مسکن، مناطق روستایی و بخش صنعت اقدامات مطلوبی انجام داده است.

وی افزود: حضور مدیران دستگاه‌های نظارتی و اجرایی استان در شهرستان دامغان به لحاظ خل و فصل مشکلات و مطالبات حائز اهمیت است.

از سوی دیگر، حجت‌الاسلام «علی‌اکبر رشیدزاده» مدیرکل بازرسی استان سمنان با اشاره به لزوم حضور مسوولان در بین مردم، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی بخش صنعت تکریم ارباب رجوع و دیدار چهره به چهره با صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان را مورد تاکید قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه در سفر‌های مسوولان نظارتی سعی در گره گشایی از مشکلات مردم است، افزود: یکی از اهداف سفر‌های استانی، تحقق شعار سال مهار تورم و رونق تولید است و با وجود اینکه مهمترین وظیفه برای تحقق شعار سال برعهده دولت بوده و ما نقش پشتیبان را ایفا می‌کنیم، اما بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب علاوه بر وظایف اصلی به میدان آمده و به دولت کمک می‌کنیم.

مدیرکل بازرسی استان سمنان تصریح کرد: اعتقاد ما براین است همه مسوولان باید به فرمان مقام معظم رهبری عمل کنند و در چارچوب قانون و با لحاظ پیوست تحلیلی مباحث را به نفع تولیدکنندگان و صنعتگران دنبال کنند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: مسوولان استانی و شهرستانی از صراحت لهجه صنعتگران در بیان دغدغه‌ها گلایه‌مند نشوند و با سعه صدر با مسائل برخورد و آنها در مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند.

رشیدزاده به مباحث مطرح شده در این نشست اشاره و بیان کرد: دستگاه‌های متولی طبق قوانین پیش بینی شده خسارات ناشی از قطعی برق و گاز را به تولیدکنندگان و صنعتگران پرداخت کنند.

وی به احصا مطالبات صنایع و بررسی با حضور مدیران واحدها، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات کلی واحد‌های صنعتی نقش به‌سزایی در افزایش اعتماد عمومی جامعه دارد.

بازرس کل استان سمنان با بیان اینکه صنایع مشکلاتی نظیر تامین نیروی انسانی، ارز، تسهیلات و ... دارند، یادآور شد: صنعتگران نباید درگیر مسائلی همچون تامین روشنایی معابر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باشند.

وی در ادامه یادآور شد: در سازمان بازرسی استان سمنان یک دفتر ویژه حمایت از تولید تشکیل شده و مانند سنوات گدشته از واحد‌های صنعتی بی‌شماری بازدید بعمل آمد.

رشیدزاده همچنین گفت: سازمان بازرسی استان سمنان به مشکلات حدود ۲۰ واحد صنعتی و تولیدی ورود پیدا کرد و در حد توان مشکل این واحد‌ها برطرف و همچنین مسائل برخی صنایع در خصوص مباحث نقدینگی رفع شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده