تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۳۲۸۵۲۲
تقی‌پور:

مردم از کیفیت ارتباطات و سرعت اینترنت گلایه دارند/ محل تامین مالی برای سرمایه‌گذاری در حوزه اینترنت مشخص شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه اگر شبکه‌ها حوزه اینترنت از نظر فناوری و ظرفیت تقویت نشود، با چالش‌هایی بیشتر از آنچه امروز داریم، روبه‌رو می‌شویم، گفت: باید محل تامین مالی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه به درستی مشخص شود که این موضوع از دو حالت خارج نیست؛ یا دولت باید مانند بسیاری از کالا‌ها و خدمات یارانه دهد یا باید فرمولی دیگری در نظر گرفته شود.

به گزارش می‌متالز، رضا تقی پورانوری درباره افزایش قیمت اینترنت، گفت: بیش از ۸۵ درصد شبکه ارتباطات ما مربوط به بخش خصوصی است و این بخش بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند، به عبارت دیگر باید یک مدل کسب و کار اقتصادی وجود داشته باشد تا بتواند هزینه‌های خود را تامین کند تا در آینده بتواند سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهد.

سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر نسبت به ۸ سال قبل به دلیل رشد نرخ ارز به یک پنجم رسیده است

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر ۵ سال یک بار این شبکه‌های به نوسازی و تجدید سرمایه‌گذاری نیاز دارند از سوی دیگر براساس آمار‌ها حجم سرمایه‌گذاری ما در سال‌های اخیر نسبت به ۸ سال پیش به دلیل تغییر نرخ ارز به یک پنجم رسیده است و اینکه از سال ۹۶ تغییری در نرخ تعرفه‌ها نداشتیم به این معنا است درآمد اپراتور‌ها به صورت مستمر کاهش یافته و به تبع آن سرمایه‌گذاری کم شده است که این یک هشدار است.

وی با بیان اینکه در صورتی که در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت نگیرد، ناترازی حوزه برق را در حوزه اینترنت نیز پیدا می‌کنیم، اضافه کرد: باید محل تامین مالی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه به درستی مشخص شود که این موضوع از دو حالت خارج نیست؛ یا دولت باید مانند بسیاری از کالا‌ها و خدمات یارانه دهد یا باید فرمولی دیگری در نظر گرفته شود.

تقی‌پور با تاکید بر اینکه تامین مالی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه ضروری است، افزود: می‌توان این را از دو مسیر محقق کرد؛ اگر دولت بنا دارد باید از محل هدفمندی یارانه‌ها یا ... این سرمایه‌گذاری را انجام دهد یا اینکه باید از طریق مصرف‌کننده آن را تامین کند تا دچار به تعبیری فروپاشی در شبکه‌ها نشویم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اگر شبکه‌ها از نظر فناوری و ظرفیت تقویت نشود، با چالش‌هایی بیشتر از آنچه امروز داریم، روبه‌رو می‌شویم؛ امروز مردم از کیفیت ارتباطات و سرعت گلایه‌مند هستند که بسیاری از این گلایه‌ها ناشی از این است که شبکه‌ها کشش ندارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده