تاریخ: ۱۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۲۸۶۸۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

تعریف ۱۰۰۰ پروژه آماده‌سازی نهضت ملی مسکن در کشور

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز حجم بی‌سابقه ساخت پروژه‌های مسکن در استان‌ها خبر داد و گفت:۱۰۰۰ پروژه آماده‌سازی نهضت ملی مسکن تعریف شده است.

به گزارش می‌متالز، ارسلان مالکی معاون اظهار کرد: حجم پروژه‌های مسکن که در استان‌ها آغاز شده نسبت به آنچه در سال‌ها و حتی دهه‌های گذشته در ادارات استانی انجام می‌شد بی‌سابقه است.

وی افزود: این حجم از کار هم مایه مباهات است و هم نیاز به نظارت مضاعف در تطبیق هزینه‌ها با قوانین و مقررات، تامین اعتبارات و مستندسازی اسناد دارد. نمی‌توان به این کار تنها به عنوان یک تکلیف اداری نگاه کرد بلکه این حجم از کار نیاز به سیستم، فرآیند و سازوکار دقیق دارد.

مالکی با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار پروژه آماده سازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور تعریف شده، تاکید کرد: قطعا اولویت همه ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی تسریع در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن است و باید بدانیم که اتمام سریع‌تر این پروژه‌ها حتی به اندازه یک روز هم که شده به معنای حل مشکل مسکن یک خانواده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه عاملان ذیحساب در استان‌ها وظایف دیگری هم برعهده دارند اضافه کرد: شما دبیر هیات نمایندگی در استان هستید و باید در مباحث واگذاری، بررسی‌های کارشناسی در مستندسازی‌ها برعهده شماست و همچنین شما مشاوران مالی مدیران استانی هستید که تمامی این موارد از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، تلاش برای تحقق درآمد استان‌ها، استقلال در نظارت، تخصص کارشناسان حوزه ذیحسابی، شناخت دقیق مقررات و ضوابط در بحث قراردادها، تلاش برای وصول مطالبات و کمک به حذف بند‌های گزارش حسابرسی مجمع از طریق گزارش‌دهی‌های دقیق از جمله دیگر مواردی بود که مالکی در صحبت‌هایش به آن‌ها اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده