تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۸
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۳۴۰۶۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی کارگران و دانشگاهیان تامین شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا به امروز برای ۱۱۰ هزار کارگر و ۶۰ هزار اعضای هئیت علمی دانشگاهیان اراضی تامین کرده‌ایم.

به گزارش می‌متالز، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در راستای طرح عظیم نهضت ملی مسکن برای تامین مسکن تمامی آحاد کشور برنامه دارد، گفت: فرهنگیان از جمله اقشاری هستند که مورد توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی هستند و برای رفع مشکل مسکن این صنف شریف احساس مسئولیت مضاعف داریم.

مالکی بیان کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد مقرر شد این وزارت خانه در ۱۸ استان زمین‌های خود را به اداره کل راه و شهرسازی استان خود معرفی کنند تا با اولویتی که آموزش و پرورش به ما اعلام می‌کند برای فرهنگیان مسکن ساخته شود.

وی بیان کرد: باید هرچه سریعتر وزارت آموزش و پرورش روند تغییر کاربری اراضی انجام شود تا زمین‌ها برای ساخت مسکن فرهنگیان در اختیار طرح قرار گیرد.

وی گفت: به طور کلی سه روش برای اجرای پروژه‌ها وجود دارد که اختیار نحوه ساخت را در آن به آموزش و پرورش می‌دهیم. اولین روش ساخت در قالب گروه‌های ساخت توسط خود فرهنگیان است روش دوم استفاده از تعاونی‌های خوشنام فرهنگیان است و روش سوم به کارگیری یک کارگزار برای ساخت واحدهاست.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ما تاکنون ۴۰ هزار هکتار زمین تامین کرده‌ایم و بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران اختصاص داده‌ایم، تامین ۶۰ هزار واحد مسکونی را نیز برای اعضای هیات علمی توافق کرده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده