تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۲
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۳۲۸۸۴۴
سرویس خبر : انرژی

مدیرعامل جدید شرکت نفت پاسارگاد منصوب شد

‌می‌متالز - طی مراسمی با حضور بابک افقهی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) اکبر دادخواه به عنوان مدیرعامل جدید شرکت نفت پاسارگاد منصوب شد.

به گزارش می‌متالز، طی حکمی از سوی بابک افقهی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، اکبر دادخواه به عنوان نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل نفت پاسارگاد منصوب شد.

مراسم تودیع اسفندیار مدیرعامل پیشین این شرکت و معارفه مدیرعامل جدید روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه جاری و با حضور مدیرعامل و معاون تاپیکو و همچنین معاونین و مدیران نفت پاسارگاد برگزار شد.

اسفندیار در این مراسم ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد دوران حضور خود در نفت پاسارگاد، برای مدیرعامل جدید این شرکت آرزوی توفیق کرد.

وی همچنین از مدیرعامل هلدینگ تاپیکو و اعضای هیات مدیره و مدیران شرکت نفت پاسارگاد و همچنین کارکنان این شرکت برای همکاری در پیشبرد اهداف شرکت تشکر و قدردانی کرد.

دادخواه مدیرعامل جدید نفت پاسارگاد نیز سخنرانی خود را با تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی و همچنین تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا آغاز کرد و افزود: از این هم‌زمانی خرسندم و امیدوارم با حمایت و پشتیبانی حضرت فاطمه زهرا (س) توفیق یابیم در کنار همکاران، موجب سرفرازی نفت پاسارگاد در مسیر موفقیت باشیم.

مدیرعامل جدید نفت پاسارگاد ضمن تشکر ویژه از دکتر افقهی و اعضای هیات مدیره تاپیکو بابت حسن اعتماد در سپردن مسوولیت گفت: به شما قول می‌دهم تا با کمک همکارانم تلاش خواهیم کرد با حداکثر ظرفیت نفت پاسارگاد این شرکت را به قله افتخار برسانیم.

وی تأمین خوراک، افزایش تولید و بحث فروش و صادرات را از اصلی‌ترین اولویت‌های خود ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد استراتژی‌های جدید موجب بهبود در هر یک از این حوزه‌ها شود.

دمیدن روح تازه به شرکت‌ها استراتژی تاپیکو است

بابک افقهی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین در مراسم معارفه مدیرعامل جدید نفت پاسارگاد نیز سخنرانی خود را با تسلیت چهارمین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز کرد و گفت: چهارمین سالگرد شهادت فرمانده خودم سردار حاج قاسم سلیمانی که مصداق بارز آیه «أولئک الذین امتحن الله قلوبهم للتقوی» بوده و هست را گرامی می‌داریم.

وی افزود: هنوز هم برایمان باورکردنی نیست که زمین از وجود چنین دُرّ نایابی خالی شده است، اما انصافاً شهادت حق این بزرگمرد بود.

وی با تبریک میلاد باسعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) و میلاد با سعادت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) گفت: خداوند به زنان ما کمک کند در پیروی از الگوی زنان دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) در دامانشان افرادی، چون حاج قاسم‌ها را تربیت و تقدیم جامعه کنند.

افقهی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل پیشین نفت پاسارگاد گفت: آقای اسفندیار فرزند شهید گرانقدری هستند و در این دوره نهایت تلاش را کردند تا شرکت به جایگاه خوبی برسد و از این بابت از ایشان تشکر می‌کنم.

وی افزود: تغییرات همیشه به مفهوم ناکارآمدی مدیر قبلی نیستند بلکه در برخی مواقع نیاز به تغییراتی برای پیاده کردن استراتژی‌هاست.

افقهی تصریح کرد: معتقدیم دمیدن روح تازه به شرکت‌ها و حضور مدیران جوانی مانند آقای دادخواه با ایده‌ها و تجربیات و تحصیلات بسیار خوب و انگیزه‌ای که در ایشان وجود دارد، در به ثمر نشستن زحمات مدیرعامل قبلی سرعت می‌بخشد.

وی افزود: ما امانت‌دار سرمایه‌های بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی هستیم و وظیفه حفظ ثروت این عزیزان را داریم و مسوولیت سنگینی بر دوش ما هست.

مدیرعامل تاپیکو گفت: مسوولیت همه ما این است که سرمایه‌های سازمان را به گونه‌ای محافظت کنیم که در سال‌های آینده با چالش مواجه نشویم و جامعه بزرگ بازنشستگان دچار مشکلات در دریافت حقوق نشوند.

افقهی ادامه داد: دغدغه بهبود و افزایش ثروت باید در تک تک مدیران مجموعه‌ها وجود داشته باشد و این موضوع یک فرآیند مستمر تفکر و بازنگری و ایده پردازی و هماهنگی و کنترل و مدیریت را می‌طلبد که باید از طرف همه همکاران در شرکت‌ها همواره دنبال شود.

توقع ورود جهشی نفت پاسارگاد به حوزه صادرات را داریم

افقهی در ادامه سخنرانی خود ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرعامل جدید نفت پاسارگاد گفت: انشالله به همت آقای دادخواه و همکاران نفت پاسارگاد این شرکت را به گونه‌ای ارتقا دهیم که به عنوان یک شرکت پیشرو و الگو در شرکت‌های زیرمجموعه شستا نمود پیدا کند.

وی افزود:اینکه بعضا مدیران می‌گویند پول نیست، قابل قبول نیست. حتما در مدیریت منابع موضوعات متعددی از جمله وصول مطالبات، نسبت فروش به دارایی‌های جاری و نظایر آن، منابع محبوس شده‌ای وجود دارد که باید آزاد شوند.

مدیرعامل تاپیکو ادامه داد: در فروش‌های اعتباری همواره مبتنی بر دستورالعمل و چارچوب‌های مصوب و قانونی حرکت کنید و اهلیت خریدار و اعتبار تضامین را مورد توجه قرار دهید.

وی افزود: در بحث صادرات توقع ورود جهشی به حوزه صادرات را داریم صادرات قیر در منطقه و بازار‌های هدف که در حال حاضر قیر با قیمت‌های متفاوت‌تر در حال عرضه است از اصلی‌ترین اولویت‌ها خواهد بود.

افقهی تصریح کرد: تعریف پروژه‌های مؤثر برای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها و افزایش صادرات و همچنین آسیب‌شناسی تولید و صادرات در اولویت شرکت باشد.

وی افزود: تلاش شما برای رسیدن به هدف باید مشهود باشد و این قول قطعی خداوند است که به تلاش و حرکت شما برکت می‌دهد. یقین دارم با نیت خالص و تلاش برای رسیدن به هدف با یاری خداوند گره‌های کور هم گشوده خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش به حوزه‌های فناورانه نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز ایده‌هایی با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در دستور کار قرار دارد و اگر طرح‌های نوآورانه به کاهش آلایندگی کمک کرده و فروش و سود محصولات جدید را بالا می‌برد باید به آن‌ها توجه نشان داد.

وی افزود: در کنار توسعه صادرات توسعه محصول را دنبال کنید و همراه با دنیا و نیاز‌های روز در حوزه محیط زیست عمل کنید.

وی همچنین ایجاد مزیت‌های رقابتی در بحث فروش و تحقیق بر روی بازار‌های صادراتی جدید را از اولویت‌ها و مأموریت‌های نفت پاسارگاد دانست.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده