تاریخ: ۱۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۲۹۰۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

کاهش قیمت ورق‌های فولادی در آخرین معاملات بورس کالا

‌می‌متالز - قیمت ورق‌های فولادی در آخرین معاملات بورس کالا کاهشی بود. تقاضا برای این محصولات وضعیت یکسانی ندارد. در معاملات دو هفته گذشته تقاضا برای تعدادی از ورق‌های فولادی چندبرابر بیشتر از میزان عرضه بود و در مواردی مانند ورق قلع‌اندود تنها بخش کوچکی از میزان عرضه مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، قیمت ورق‌های فولادی در آخرین معاملات بورس کالا کاهشی بود. تقاضا برای این محصولات وضعیت یکسانی ندارد. در معاملات دو هفته گذشته تقاضا برای تعدادی از ورق‌های فولادی چندبرابر بیشتر از میزان عرضه بود و در مواردی مانند ورق قلع‌اندود تنها بخش کوچکی از میزان عرضه مورد معامله قرار گرفت. در این بازه زمانی ورق سرد B روی قیمت کیلویی ۳۳ هزار و ۴۷۰ تومان باقی ماند و تغییری نکرد. تقاضا برای این نوع ورق در آخرین معاملات انجام شده روند کاهشی داشت برای مثال در معامله ۱۲ دی‌ماه ۷ هزار تن ورق سرد B در بورس کالا عرضه شد، ولی تنها برای ۲ هزار تن از آن‌ها تقاضا وجود داشت و همین مقدار معامله شد. تقاضا برای ورق گالوانیزه G نیز پایین بود و همین مسئله قیمت آن را در طول دو هفته گذشته ریزشی کرده است. متوسط قیمت ورق گالوانیزه G در بورس کالا به قرار نمودار زیر است:

کاهش قیمت ورق‌های فولادی در آخرین معاملات بورس کالا

متوسط قیمت هر کیلوگرم ورق گالوانیزه نوع G از ۲۸ آذر تا کنون بیش از ۲.۲ درصد کاهش یافته است. این هفته متوسط قیمت این نوع ورق کانال ۴۰ هزار تومانی را از دست داد. همین ریزش با شدت بیشتر در بازار ورق قلع‌اندود دیده می‌شود. ورق قلع‌اندود در دو روز معاملاتی با قیمت پایه خرید و فروش شد، ولی قیمت آن در معامله پایانی به شدت ریزشی شد. متوسط قیمت این نوع ورق به صورت نمودار زیر است:

کاهش قیمت ورق‌های فولادی در آخرین معاملات بورس کالا

متوسط قیمت ورق قلع‌اندود در بورس کالا طی دی‌ماه از کیلویی ۵۵ هزار تومان با ریزش حدود ۱۵ درصدی به کیلویی ۴۶ هزار و ۸۸۵ تومان رسید. سطح تقاضا اکنون برای این نوع ورق بالا نیست در نتیجه احتمال ادامه‌دار بودن ریزش قیمت‌ها وجود دارد.

روز سه شنبه هر کیلوگرم ورق گرم B با قیمت ۲۲ هزار و ۹۳۰ تومان معامله شد. میزان عرضه این نوع ورق ۴ هزار و ۳۴۷ تن بود، ولی تقاضای روی تابلو به بیش از ۱۹ هزار تن رسید. از طرفی قیمت ورق گرم در معامله روز دوم دی‌ماه حدود کیلویی ۲۶ هزار تومان تعیین شد و این عدد ۹ دی ماه به کیلویی ۲۷ هزار تومان رسید. تنها معامله ورق رنگی در بازه دو هفته گذشته نیز مربوط به روز ۴ دی بود. در این معامله هر کیلوگرم ورق رنگی با متوسط قیمت ۴۳ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید. با وجود نوسانات سنگین در بازار داخلی ورق‌های فولادی، بازار‌های جهانی از هفته گذشته به دلیل تعطیلات کریسمس و آغاز سال جدید میلادی نیمه تعطیل هستند و قیمتی از مقاطع فولادی اعلام نمی‌شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده