تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۲۹۱۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خوزستان خبر داد؛

۲ هزار طرح تولیدی در دست ساخت در خوزستان/ ۲۰ طرح تولیدی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان اعلام کرد که ۲ هزار طرح تولیدی و صنعتی در دست ساخت است که بیش از هزار طرح آن پیشرفت بین ۴۰ تا ۷۰ درصدی داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ۲ هزار طرح تولیدی و صنعتی در دست ساخت است که ۷۰۰ پروژه پیشرفت بالای ۴۰ درصد و ۳۱۳ طرح پیشرفت بالای ۷۰ درصد دارند.

وی افزود: از این تعداد ۲۰ طرح، با اعتبار ساخت یکصد میلیون دلار استخراج شدند که هر هفته درصد پیشرفت آن‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد تا موانع بر سر راه تکمیل این طرح‌ها برطرف شود.

مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه ۲۰ طرح تولیدی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند، اضافه کرد: ارزش این تعداد طرح سه میلیارد دلار برآورد شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عمده تولید در استان توسط صنایع مادر و بالا دستی استان انجام می‌شود و بیشترین میزان صادرات نیز از محصولات این صنایع است.

فلاح، تکمیل زنجیره ارزش را یکی از راه‌های جلوگیری از خام‌فروشی تولیدات استان دانست و گفت: با تکمیل فرآیند تولید و فروش محصول به جای خام فروشی، ارزش افزوده بیشتری شامل استان و کشور خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده