به گزارش میمتالز، بر اساس این آمار، در ماه نوامبر میزان تولید به ۳.۰۹۳ میلیون تن و فروش خودروها به ۲.۹۷ میلیون تن رسید، لذا میزان تولید خودرو به نسبت سال قبل از آن ۲۹.۴ درصد و فروش نسبت به ماه نوامبر قبل، ۲۷.۴ درصد افزایش یافت.
از میان خودروهای بهفروش رفته، ۲.۴۸۸ میلیون خودرو در داخل چین فروخته شدند که نشاندهنده ۵.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ میباشد.
طی برگزاری اجلاس خودروهای چینی ۲۰۲۴، مدیر اتحادیه تولیدکنندگان خودروی چین اظهار داشت که تا پایان سال ۲۰۲۳، فروش خودروهای چینی به ۳۰ میلیون واحد خواهد رسید که نشاندهنده ۱۱.۷ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۲ خواهد بود.
در میان آمار اعلامشده، انتظار میرود فروش خودروهای سرنشین معمولی به ۲۶ میلیون واحد افزایش یابد و فروش خودروهای تجاری به ۴ میلیون واحد برسد. همچنین انتظار آن میرود که در سال ۲۰۲۴ فروش خودروهای چینی همواره افزایش داشته باشد و به ۳۱ میلیون واحد برسد که شامل ۲۶.۸ میلیون واحد خودروی سرنشین، ۴.۲ میلیون واحد خودروی تجاری، ۱۱.۵ میلیون واحد خودروی الکتریکی و ۵.۵ میلیون واحد خودروی صادراتی است.
این ارقام نشاندهنده آنست که صنعت حملونقل یکی از بزرگترین عوامل افزایش تقاضا برای فلز آلومینیوم در چین است. کاهش سرعت ساختوساز و صنعت ساختمان در چین، کاهش مصرف آلومینیوم را در یک مقطع زمانی بههمراه داشته، اما افزایش تولید و فروش خودرو، کاهش مصرف آلومینیوم در صنایع ساختمانی را جبران ساخته است.
بهگفتهی کارشناسان بازار، بخش حملونقل در سال ۲۰۲۴ بهعنوان بزرگترین منبع تقاضای آلومینیوم عمل خواهد کرد. این رخداد تنها در چین نخواهد بود بلکه پیشبینی میشود در سراسر جهان شاهد افزایش مصرف آلومینیوم در صنعت خودروسازی باشیم.
در میان مصرفکنندگان نهایی فلز آلومینیوم، بخش حملونقل، بهخصوص خودروهای الکتریکی، محرک اصلی مصرف جهانی آلومینیوم خواهند بود.
منبع: باشگاه آلومینیوم