تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۳
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۲۹۵۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عباس‌پور:

واردات مواد اولیه در اولویت تامین و تخصیص ارز قرار گیرد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اگر مواد اولیه یا ارز موردنیاز واردات مواد اولیه تولید به موقع وارد نشود، ناچار می‌شویم، برای جلوگیری از التهاب بازار به سراغ واردات کالای نهایی رویم که این موضوع به ضرر تولید کننده و در نهایت مردم است، گفت:براساس گزارش رئیس بانک مرکزی تاکنون در سال جاری حدود ۳۱ میلیارد دلار ارز برای صنعت تخصیص داده شده است.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله عباس‌پور درباره ضرورت تامین ارز موردنیاز واحد‌های تولیدی، گفت: بسیاری از واحد‌های تولیدی برای تولید به مواد اولیه وارداتی نیاز دارند، اما از آنجاکه در برخی موارد منابع ارزی موردنیاز واردات این مواد به موقع تامین نمی‌شود، تولیدکننده در مسیر تولید با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی موارد واردات مواد اولیه در اولویت تامین و تخصیص ارز قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: تلاش دولت تامین ارز موردنیاز واردات مواد اولیه است که در این راستا براساس گزارش رئیس بانک مرکزی تاکنون در سال جاری حدود ۳۱ میلیارد دلار ارز برای صنعت تخصیص داده شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در صورتی که مواد اولیه یا ارز موردنیاز واردات مواد اولیه تولید به موقع وارد نشود، ناچار می‌شویم، برای جلوگیری از التهاب بازار به سراغ واردات کالای نهایی رویم که این موضوع به ضرر تولید کننده و در نهایت مردم است مانند آنچه در حوزه لاستیک رخ داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: باید تخصیص ارز موردنیاز صنعت با جدیت پیگیری شود تا بتوان شعار سال درباره رشد تولید را محقق کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شوارای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده