تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۲۹۵۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صالحی دارانی:

برخی از دارندگان درآمد‌های نجومی از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند/ قانون پایانه‌های فروشگاهی دریافت مالیات را منصفانه و هوشمند می‌کند

‌می‌متالز - نماینده مردم «فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت» در مجلس شورای اسلامی گفت:در راستای اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان می‌توانیم شاهد دریافت مالیات منصفانه و هوشمندانه در کشور باشیم.

به گزارش می‌متالز، حسین محمدصالحی‌دارانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ویژگی‌های «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» در کشور گفت: سامانه‌ها تجاری باید اقدام به اتصال سامانه خود به سامانه مودیان کرده تا ایراد و اشکالات در این بخش از بین برود.

نماینده مردم «فریدن، چادگان، فریدونشهر، بوئین و میاندشت» در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر داده‌های همه سازمان‌ها به این سامانه متصل نشوند، تلاش‌ها به نتیجه نخواهد رسید این در حالی است که قانون فوق در این بخش صراحت لازم را دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مالیات حقیقی و منصفانه اخذ شود، ادامه داد: همچنین باید جلوی فرار مالیاتی برخی‌ها را گرفت؛ لذا ما هنوز فرار مالیاتی داشته و شاهد این مسئله هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از فروشگاه‌ها مردم را مجبور به واریز مبلغ جنس خریداری شده به حساب دیگری می‌کنند تا مالیات پرداخت نکنند، افزود: این مساله به خودی خود تخلف بوده و به نوعی تخلف مالیاتی برشمرده می‌شود. در حالی کارمندان و کارگران مالیات خود را پرداخت می‌کنند برخی از دارندگان درآمد‌های نجومی، برخی از پزشکان و شرکت‌های اقتصادی با درآمد کلان به هیچ وجه وارد این سامانه نمی‌شوند و همچنان در این بخش با مشکلاتی مواجه هستیم. از این رو قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به خوبی می‌تواند در این بخش ایفای نقش کرده و مشکلات را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای صحیح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان می‌توانیم شاهد دریافت مالیات منصفانه و هوشمندانه در کشور باشیم، گفت: به واقع مردم از اجرای عدالت در رنج نیستند و بی عدالتی و تبعیض آن‌ها را می‌رنجاند. چرا باید فروشنده خرده پا مالیات خود را بیشتر از آنچه در نظر گرفته شده، پرداخت کند، اما برخی از فروشگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی با درآمد کلان مالیات حداقلی به دولت بدهند، این مساله به خودی خود موجب بی عدالتی شده و مردم را می‌رنجاند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:به واقع همه کسب و کار‌های کلان باید به پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان متصل شوند، تا فرآیند مالیات‌ستانی به درستی محقق شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شوارای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده