تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۴۱
کد خبر: ۳۲۹۳۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سعادتی بیشه سری مطرح کرد:

اصلاح قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی؛ رهیافتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی

‌می‌متالز - نماینه مردم «بابل» در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در جریان اصلاح قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تلاش داشت تا با در نظر گرفتن صدور صورت حساب الکترونیکی مودیان به صورت یک سامانه برخط، اطلاعات مالیاتی اصناف را دریافت کند.

به گزارش می‌متالز، مهدی سعادتی‌بیشه‌سری، با اشاره به تصویب طرح اصلاح ماده (۱) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، گفت: ما معتقد به عدالت در همه امور هستیم و این موضوع از ارکان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم «بابل» در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرار مالیاتی و عدم اجرای صحیح قوانین مالیاتی یکی از مشکلات ما در زمینه مباحث مالیاتی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس با اشاره به فرار مالیاتی گسترده در کشور تاکید کرد: آمار و ارقام فرار مالیاتی متاسفانه زیاد است از این رو در جریان طرح مذکور سعی شد در این رابطه ساماندهی لازم مبنای کار قرار گیرد.

سعادتی‌بیشه‌سری با بیان اینکه در جریان تصویب قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، سامانه لازم جهت اجرای کار پیش‌بینی شد، اظهار کرد: مجلس در جریان اصلاح این قانون تلاش داشت تا با در نظر گرفتن صدور صورت حساب الکترونیکی مودیان به صورت یک سامانه برخط، اطلاعات مالیاتی اصناف را دریافت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین درباره زمان بندی اجرای این قانون اختلاف نظر‌هایی وجود داشت و قانون تاکید بر اجرای آن از مهرماه داشت که البته باید از دی ماه اجرایی می‌شد، لذا ما تاریخ اجرای این موضوع را اصلاح کردیم.

نماینده مردم بابل با بیان اینکه اصرار نمایندگان بر این اساس بود که قانون فوق به هم نریزد، تاکید کرد: در جریان این اصلاحات صورت گرفته، افرادی که فرار مالیاتی داشته و اطلاعات خود را در سامانه فوق بارگزاری نکنند، ملزم به درج اطلاعات خواهند شد.

سعادتی‌بیشه‌سری اظهار کرد: به واقع در حال حاضر بازار و اصناف وضعیت خوبی ندارند، با این حال اصناف و بازاریان همیشه همراه این گونه مسائل بوده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب طرح اصلاح ماده (۱) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، می‌تواند اخذ مالیات‌ها را ساماندهی کند، بیان کرد:امیدواریم این قانون کمک کند تا بتوانیم به حق و حقوق مالیاتی دولت برسیم و هم به بازاریان در مسیر ادای وظیفه خود، یاری برسانیم. البته باید تاکید داشته باشم که این قانون مانع از فرار مالیاتی هم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده