تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۲۹۶۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مهارت، بخش اجتناب‌ناپذیر در توسعه و اشتغال است

‌می‌متالز - رئیس اتاق کرمان با تاکید بر اینکه باید باور جدی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی حوزه مهارت آموزی ایجاد شود، گفت: بدون مهارت آموزی، همواره درعین حال اینکه بنگاه‌ها نیازمند نیروی کار ماهر هستند، درگیر بیکاری خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، سیدمهدی طبیب‌زاده گفت: باید این باور جدی در تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران حوزه مهارت آموزی ایجاد شود که پرداختن به مهارت، بخش اجتناب‌ناپذیر در توسعه و اشتغال است. اگر این باور ایجاد نشود، مهارت آموزی شکل نخواهد گرفت و ما همچنان دغدغه نیروی بیکار را خواهیم‌داشت. او در نشست هم اندیشی کارگروه مهارت آموزی استان کرمان با اشاره به اینکه مدیران بنگاه‌های اقتصادی، همواره از کمبود نیروی کار ماهر گلایه دارند، افزود: مهارت آموزی لازمه بهره وری و توسعه بنگاه‌هاست و اگر نیروی کار ماهر در بنگاه‌ها وجود نداشته‌باشد، توان رقابتی و کیفیت کار کاهش می‌یابد.

طبیب‌زاده تصریح کرد: در زمینه مهارت آموزی به‌نظر می‌رسد کار‌ها به‌صورت اصولی پیش‌نرفته، تعدد و تکثر فعالیت‌ها در این زمینه در کنار نپرداختن جدی به مهارت آموزی، موجب لوث‌شدن این مهم شده‌است. رئیس اتاق کرمان با بیان اینکه فقط می‌دویم، اما به هدف نمی‌رسیم، گفت: سیستم مدیریتی در این زمینه تاکید بر حل معادله یک مجهولی دارد؛ درحالی‌که در بحث مهارت آموزی باید به همه جوانب شامل: چه مهارت‌هایی؟ در چه مقطع تحصیلی؟ چه گروه سنی؟ چه رشته هایی؟ با چشم انداز چندساله؟ پرداخته شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده