تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۸
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۲۹۴۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی خبر داد:

ایجاد بیش از ۷۸۰۰ زمینه شغلی در حوزه صنعتی استان/ ۴۰ واحد غیر فعال صنعتی در استان احیاء شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهت افزایش تولید در استان ۱۳۵ واحد صنعتی مورد بهره برداری قرار گرفتند.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال جهت افزایش تولید در استان ۱۳۵ واحد صنعتی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی افزود: برای بهره‌برداری از ۱۳۵ واحد ایجادی در استان بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده که با راه‌اندازی این واحد‌های تولیدی صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۷ هزار و ۸۱۳ نفر فراهم شده است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۹۸ واحد صنعتی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که برای بهره‌برداری از این واحد‌های تولیدی صنعتی ۱۳۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفته که این واحد‌ها زمینه اشتغال مستقیم را برای ۶۲ هزار و ۳۲۹ نفر فراهم ساخته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت صدور مجوز‌های صنعتی در استان یادآور شد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۸۴۳ فقره جواز تأسیس صنعتی صادر شده که برای ایجاد و راه‌اندازی این واحد‌های جدید تولیدی صنعتی بیش از ۳۳۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این واحد‌های صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۲ هزار و ۲۶۹ نفر فراهم خواهد شد.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۴۰ طرح صنعتی دارای جواز تأسیس معتبر در استان در حال تکمیل واحد برای بهره برداری وجود دارد که در این طرح‌های صنعتی بیش از یک میلیون و ۳۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که پیش بینی می‌شود با بهره برداری از واحد‌های تولیدی صنعتی زمینه اشتغال برای ۷۲ هزار و ۳۴ نفر فراهم شود.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از واحد‌های تولیدی صنعتی استان در ۹ ماهه نخست امسال عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه برای افزایش تولید واحد‌هایی که با ظرفیت پایین در حال تولید بودند ۸ میلیون و ۸۸۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است همچنین برای تکمیل ۱۴ طرح تولیدی صنعتی در استان ۴ میلیون و ۶۹۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت پرداخت شده است.

سرتیپی همچنین گفت: در بازه زمانه ۹ ماهه نخست امسال با برگزاری جلسات متعدد به‌خصوص اجرای مستمر یکشنبه‌های حمایت از تولید ۴۰ واحد صنعتی غیرفعال احیاء و به چرخه تولید بازگردانی شدند که با احیاء این واحد‌های تولیدی صنعتی ۳۶۵ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار شدند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده