تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۲۹۶۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور:

طرح‌های پیشران در سطح کشور در حال احداث هستند/ مصوبات ستاد تسهیل لازم‌الاجرا است

‌می‌متالز - دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور اعلام کرد که چندین طرح به‌عنوان طرح‌های پیشران در سطح کشور در حال احداث است که یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌های کشور در استان اردبیل در حال اجرا است.

به گزارش می‌متالز، «محمدباقر آقاعلیخانی» دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل گفت: مباحث مطرح شد جایگاه کارگروه تسهیل بسیار قوی است و نباید این جایگاه تضعیف شود، لذا ورود برای رفع موانع و مشکلات همه‌ی قسمت‌های حوزه‌ی تولید زنجیره‌های تولید و پشتیبانی تولید مهم است. ضمن اینکه بر اساس آخرین استعلامی که از معاونت رئیس جمهور کردیم ممکن است حتی خدمات در حوزه‌ی تولید هم بتوانیم ورود کنیم.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل لازم‌الاجرا است، خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ رسمی کردند که مصوبات این ستاد به‌نحو احسن اجرا شود.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور یادآور شد: برای داشتن توسعه پایدار، نباید در اول کار برای واحد‌های تولیدی و صنعتی هزینه اضافه ایجاد کنیم چرا که در دنیا سعی بر این است به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران، زمین و خدمات کافی در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد تا واحد‌های تولیدی با قوت هرچه تمام‌تر به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل استان برای حمایت از تولید، سهم خود را در تامین مالی واحد‌ها جدی بگیرند، ادامه داد: چندین طرح به‌عنوان طرح‌های پیشران در سطح کشور در حال احداث است و یکی از طرح‌های مهم و اولویت‌های کشور در استان اردبیل در حال اجرا است. باید تلاش شما بر این باشد که زمینه را مناسب و بستر‌ها را آماده بکنید چرا که با بهره‌برداری از آن، برای چهارصد نفر مستقیم و بیش از سه چهار هزار نفر غیرمستقیم، شغل ایجاد خواهد شد.

همچنین «سیدحامد عاملی» استاندار اردبیل در این نشست ضمن تقدیر از حضور ارزشمند دبیر ستاد تسهیل کشوری در اردبیل گفت: مجموعه‌ی دستگاه‌های قضایی و نظارتی، مدیران دستگاه‌های اجرایی که حقیقتا دغدغه‌ی جدی در بخش تولید و در بخش برنامه‌های توسعه پیشرفت استان دارند لذا در این جلسات حضور جدی دارند تا با ارائه برنامه‌های و تصمیمات لازم، راهگشایی کنند.

وی یادآور شد: در جهت حمایت از واحد‌های تولیدی جلسه ثابت شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بصورت مستمردر اتاق بازرگانی برگزار شده و در آن مسائل مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد و نهایتاً به مراجع مربوطه ارسال می‌شود.

مسعود ایرانی «مدیرکل صمت استان اردبیل هم در این نشست با اشاره به دستور کار جلسه ستاد تسهیل استان، اظهار کرد: در این جلسه در مورد رفع مشکلات و تامین خواسته‌های بیش از ۲۱ واحد تولیدی تصمیم گیری شد.

وی افزود: تقاضای بررسی شده در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در خصوص تسهیلات، بخشودگی جریمه، تقسیط تسهیلات، تمدید دوران مشارکت، مشکل صدور مجوز، تقسیط بدهی و ... بود که منجر به صدور مصوبه در جهت رفع این مشکلات شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده