تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۲۹۴۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان بوشهر اعلام کرد؛

توسعه سیاست‌های دریا محور راهکاری برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر اعلام کرد که توسعه سیاست‌های دریا محور می‌تواند به‌عنوان راهکاری برای رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان مطرح شود، به‌همین دلیل پیگیر قاطع این سیاست‌ها هستیم.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر، به همراه «روح‌الله ارجمندی» مدیرکل صنایع ریلی و دریایی وزارت صمت و جمعی از کارکنان (صمت)، طی یک بازدید از بخش‌های مختلف و پروژه‌های در حال انجام مجموعه صنایع دریایی، مسائل و چالش‌های موجود در این صنعت را مورد بررسی قرار دادند.

در این بازدید، صفوی مدیرکل صمت به اهمیت دریا و نقش مهم آن در توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در استان اشاره کرد.

به گفته وی در بخش صنایع دریایی، فعالیت‌های متنوعی انجام می‌شود که شامل حمل و نقل دریایی، پرورش ماهی، پرورش صنایع غذایی دریایی و تولید انرژی دریایی می‌باشد. این صنایع قابلیت ایجاد فرصت‌های شغلی در زمینه‌های مختلف را دارند.

مدیرکل صمت استان بوشهر در ادامه تاکید کرد: توسعه صنایع دریایی در استان بوشهر به دلیل وضعیت جغرافیایی و منابع دریایی بسیار مهم است توسعه صنایع دریایی نه تنها به ایجاد فرصت‌های شغلی کمک می‌کند، بلکه منجر به توسعه اقتصادی نیز می‌شود.

صفوی خاطرنشان کرد: صنایع دریایی، نفتی و پتروشیمی می‌توانند منابع درآمدی بسیار بزرگی را برای استان فراهم کنند و ایجاد فرصت‌های شغلی بسیاری را در این حوزه‌ها ممکن سازند.

وی در ادامه یادآور شد: علاوه بر این، با توجه به اهمیت صنایع دریایی در استان بوشهر و سیاست‌های توسعه دریا محور، مدیران و مسوولان استان باید به این سیاست‌ها عمل کرده و به خوبی آن‌ها را پیگیری کنند تا امکانات و ظرفیت‌های استان در این زمینه به‌طور کامل بهره‌برداری شوند و نقش بزرگی در توسعه پایدار استان ایفا کنند.

مدیرکل صمت استان بوشهر همچنین گفت: بازدید از این یارد‌ها به مسوولان و مدیران استان و کشوری کمک می‌کند تا با شناسایی توانمندی هر یارد، برنامه‌ریزی مناسب برای ساخت و توسعه صنایع دریایی را انجام دهند.

طی بازدید مسوولان استانی و کشوری از بخش‌های مختلف، کارگاه‌ها و پروژه‌های درحال انجام مجموعه صنایع دریایی استان (شهید محلاتی، صدرا، کشتی‌سازی ناخدای جزیره، جماران و ایلکا) در خصوص مسائل مهم مرتبط با این صنعت را در حوزه‌های اقتصاد، اشتغال، تولید و راهکار‌های جهش تولید و اشتغالزایی را بررسی و پیرامون آن به تبادل نظر پرداختند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده