تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۴۸
کد خبر: ۳۴۳۰۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سپهوند:

جهش تولید و اشتغالزایی مهمترین اولویت های مجلس دوازدهم خواهد بود

می متالز - نماینده مردم «خرم آباد» در مجلس شورای اسلامی گفت:مهم‌ترین اولویت مجلس دوازدهم ابتدا جهش تولید و پس از آن ایجاد اشتغال خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، رضا سپهوند، با اشاره به اولویت‌های اقتصادی مجلس دوازدهم اظهار کرد: عمده رویکرد و نگاه نمایندگان راه یافته به مجلس دوازدهم رویکرد‌هایی اقتصادی است.

نماینده مردم «خرم آباد» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: قطعاً مجلس دوازدهم به سمت عمل به فرمان مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردم حرکت خواهند کرد؛ بنابراین مهم‌ترین اولویت مجلس دوازدهم ابتدا جهش تولید و پس از آن ایجاد اشتغال خواهد بود چرا که این قبیل موضوع از جمله موضوعات اساسی کشور قلمداد می‌شوند که نمایندگان باید توجه بیشتری به آنها داشته باشند.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید از لحاظ تقنینی و نظارتی، روی مشکلات اقتصادی کشور تمرکز کنند، اظهار کرد: مباحث اقتصادی در شاخص‌های مختلف اعم از صادرات و واردات و همچنین شاخص کنترل قیمت ارز مورد توجه نمایندگان مجلس دوازدهم خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به راهکار‌های مهار تورم اظهار کرد: به واقع دولت باید در این بخش از افزایش نقدینگی جلوگیری کرده و تلاش کند تا این نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد. دولت باید حجم پول در گردش را پایین آورده و نقدینگی را در اصل به شیوه‌های مختلف جمع آوری و هدایت کند همچنین نمایندگان مجلس نیز باید تلاش کنند با قانونگذاری درست، دولت را به سمت کاهش حجم نقدینگی هدایت کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود برخی ناترازی‌هایی بودجه‌ای، بانکی و انرژی در کشور اظهار کرد:به اعتقاد بنده ناترازی در حوزه انرژی از سوء مدیریت‌ها نشئت می‌گیرد لذا ما در حال حاضر با ناترازی بنزین در کشورمان مواجه هستیم و باید تلاش کنیم با تهیه طرح‌های در مجلس، مصرف سوخت کشور را بهینه و کاهش دهیم. با این حال بنده در آینده طرح‌هایی را در زمینه جلوگیری از ناترازی انرژی آماده خواهم کرد که در کمیسیون مربوطه خود مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به برخی قوانین در زمینه بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور اظهار کرد: قوانین در زمین بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور وجود دارد و، اما متاسفانه به درستی اجرایی نمی‌شود؛ بنابراین بخشی از ناترازی‌های موجود در حوزه انرژی مربوط به سوء مدیریت است.

سپهوند با بیان اینکه میانگین مصرف سوخت خودرو‌ها در کشور‌های اطراف ایران ۸ لیتر بوده، در صورتی که این میزان مصرف سوخت در کشور ما ۱۱ لیتر است اظهار کرد: این در حالیست که این اعداد مصرف سوخت در دنیا دیگر جایگاهی نداشته و مصرف سوخت خودرو‌ها روی ۴ الی ۶ لیتر قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناترازی‌های موجود در بخش بودجه و امور بانکی اظهار کرد: متاسفانه ناترازی‌های بودجه‌ای و بانکی مشکلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده است لذا ما در مجلس دوازدهم سعی خواهیم کرد تا برای رفع مشکلات ریل‌گذاری درستی صورت گیرد تا دولت هم بتواند این ناترازی‌ها را به درستی برطرف کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده