تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۳۲
کد خبر: ۳۴۳۸۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خوزستان مطرح کرد؛

پرداخت ۷۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان از پرداخت ۷۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ به متقاضیان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان ۹۰ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار بانکی برای ایجاد اشتغال در بخش مشاغل خانگی به این اداره کل اختصاص یافت.

وی افزود: پس از ثبت‌نام متقاضیان سراسر استان در سامانه مشاغل خانگی و بررسی پرونده‌های آنان و طی مراحل قانونی از بین ۷۶۷ طرح ارسالی توسط شهرستان‌های تابعه تعداد ۶۳۲ طرح به بان‌کهای عامل استان ارسال شد.

مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه این طرح‌های ارسالی به بانک‌ها تسهیلات خود را دریافت کردند، اظهار کرد: میزان تسهیلات دریافتی توسط متقاضیان تا پایان سال ۱۴۰۲، مبلغ ۷۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان بوده و به عبارتی ۸۵ درصد اعتبارات اختصاصی جذب و به متقاضیان پرداخت شد.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان خاطر نشان کرد: بانک‌های رفاه، صادرات، ملی، مهر ایران، توسعه تعاون، تجارت و ملت بانک‌هایی بودند که به ترتیب بیشترین همکاری در پرداخت تسهیلات را داشته‌اند.

فلاح تصریح کرد: تسهیلات مذکور به مشاغلی از قبیل دوخت لباس، قالیبافی، تابلو فرش و سایر مشاغل دستی و سنتی پرداخت شد.

وی یادآور شد: بر اساس آمار ارائه شده پرداخت این تسهیلات برای ۴۱۳۲ نفر فرصت شغلی دائمی در سطح استان ایجاد کرد.

مدیرکل صمت استان خوزستان همچنین گفت: در سال ۱۴۰۳ که سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌باشد با تخصیص تسهیلات بیشتر به بخش مشاغل خانگی، این تسهیلات براساس اولویت‌های تعریف شده با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های مرتبط به‌طور کامل جذب و به متقاضیان واقعی پرداخت شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده