تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۴۳۴۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عثمانی:

به فوریت باید برنامه مهار تورم دنبال شود/ افزایش تولید بدون صادرات، باعث از بین رفتن محصولات می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم «بوکان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه مهار تورم باید یکی از برنامه‌های کوتاه مدت مجلس باشد، گفت: همچنین در این راستا می‌توان برنامه‌هایی نظیر کنترل نقدینگی را مدنظر قرار داد. از این رو توجه به این برنامه‌ها فوریت داشته و باید به آن توجه شود.

به گزارش می‌متالز، محمد قسیم عثمانی، با بیان اینکه مجلس دوازدهم باید دو اقدام اساسی را در راستای بهبود شرایط اقتصادی دنبال کند گفت: نخست توجه به برنامه‌های کوتاه مدت است تا از این طریق فشار اقتصادی بر مردم کاهش پیدا کند.

نماینده مردم «بوکان» در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه مهار تورم یکی از برنامه‌های کوتاه مدت محسوب می‌شود، ادامه داد: همچنین در این راستا می‌توان برنامه‌هایی نظیر کنترل نقدینگی را مدنظر قرار داد. از این رو توجه به این برنامه‌ها فوریت داشته و باید مد نظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس در ادامه باید برخی برنامه‌های بلند مدت را در برنامه خود قرار دهد، این برنامه‌های بلند مدت باید به افزایش و جهش تولید بینجامد، باید زیرساخت‌های جهش تولید در کشور فراهم شود، سرمایه‌گذاری یکی از مباحث زیرساختی در جهش تولید است؛ لذا باید در این بخش سرمایه لازم برای توسعه و جهش تولید فراهم باشد. در این بخش ما باید از سرمایه خارجی استفاده کنیم که این مسئله هم نیاز به خلق نقدینگی جدید نداشته و منابع مالی ارزان قیمت‌تری نسبت به منابع مالی کشور است.

وی با بیان اینکه همچنین در این راستا نیز باید از طریق مشارکت مردم و جذب سرمایه مردمی مسائل را دنبال کرد، گفت: البته این اقدام، اقدام سختی است با توجه به اعتمادی که در این بخش از بین رفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اگر تولید افزایش پیدا کرد ما نیاز به بازار‌های جدید داریم، تاکید کرد: از این رو ما باید روابط خارجی مان را به نحوی تنظیم کنیم که بتوانیم تولیدات مازادمان را صادر کنیم وگرنه افزایش مازاد تولید، بدون صادرات، باعث از بین رفتن این تولیدات خواهد شد.

عثمانی با بیان اینکه ما باید به دو نحو روابط دیپلماتیک مان را اصلاح کنیم، تاکید کرد: نخست ما باید در جذب منابع و دوم در صدور محصولات به‌کوشیم، لذا اگر ما بتوانیم این چرخه را درست کنیم، جهش تولیدی که مدنظر مقام معظم رهبری است رخ خواهد داد و این مساله قطعاً باعث ایجاد اشتغال، افزایش تولید و کاهش قیمت کالا‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین این رویکرد می‌تواند در کاهش تورم موثر باشد. از این طریق ما حتی می‌توانیم به مؤلفه‌های کوتاه مدت اقتصادی هم پاسخ و آنها را پوشش دهیم. از این رو اگر مجلس این روند را در پیش بگیرد می‌تواند تاثیرگذار بوده و بهبود شرایط را رقم زند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلای (خانه ملت)

عناوین برگزیده