تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۳۷۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نصیبی مطرح کرد

تاثیر نابرابری در عرضه و تقاضا در افزایش نرخ تورم/ باید ریشه‌های تورم را خشکاند

‌می‌متالز - نماینده مردم ممسنی و رستم در مدرسه شورای اسلامی گفت: باید ریشه‌هایی که تورم را به وجود آورده و یا از حد اعتدال خارج می‌کند را به درستی شناسایی کرده و به آنها بپردازیم.

به گزارش می‌متالز، امید نصیبی، با اشاره به راهکار‌های کاهش نرخ تورم و کنترل نقدینگی اظهار کرد: به واقع ابتدا باید سرمنشا افزایش نرخ تورم و افزایش نقدینگی در کشور را به درستی شناسایی کرد.

نماینده مردم «ممسنی و رستم» در مجلس دوازدهم ادامه داد: یکی از مسائل مربوط به افزایش نرخ تورم، معطوف به نابرابری در عرضه و تقاضاست که در برخی از بخش‌ها نمود بیشتری پیدا کرده و باعث رشد تورم شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مازاد تولید بر افزایش نرخ تورم تاکید کرد: همچنین موارد و‌مسائلی که برنامه‌های ضد تورمی را برهم زده و اجازه نمی‌دهند این برنامه‌ها به هدف اصابت کنند باید کنار گذاشته شود.

نصیبی در ادامه با بیان اینکه ابتدا باید ریشه‌های تورم را خشکاند و بعد این بخش را به مدیریت کرد، گفت: ما باید ریشه‌هایی که تورم را به وجود آورده و یا از حد اعتدال خارج می‌کند را به درستی شناسایی کرده و به آنها بپردازیم.

وی با بیان اینکه تورم یک مبحث اقتصادی جهان شمول است، بیان کرد: در حال حاضر هم بسیاری از کشور‌های دنیا با تورم مواجه هستند، اما این، بیش از حد تعادل بودن تورم است که سازوکار‌های یک جامعه را به هم می‌زند که باید برای این موضوع تدابیری اندیشیده شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده