تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۲۹۵۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مرتضوی در نشست با استانداران:

دولت به وعده خود برای ایجاد اشتغال عمل کرد

‌می‌متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت با افتخار اعلام می‌کند که به تعهد خود در زمینه ایجاد اشتغال عمل کرده است.

به گزارش می‌متالز، «سیدصولت مرتضوی» در نشست با استانداران در وزارت کشور با تشکر از نمایندگان عالی دولت بابت تحقق اشتغال در دولت سیزدهم، اظهار کرد: دولت در دو سال گذشته بیش از تعهد ایجاد اشتغال یک میلیون در سال عمل کرد و این آمار براساس سامانه رصد در وزارت کار، مراکز پژوهشی و سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته بالای دو میلیون بیمه اجباری و اختیاری داشته‌ایم، افزود: بیمه اجباری یعنی کارفرما نیروی کار جذب و او را بیمه کرده است. در تابستان امسال ۷۰۰ هزار اشتغال خالص به روایت مرکز آمار ایران ایجاد شده است.

مرتضوی گفت: وزارت کار تنظیم‌گر ایجاد اشتغال است و فعالیت در بخش ساخت مسکن، اشتغال دانش‌بنیان، حذف زوائد دست و پاگیر برای صدور مجوز کسب‌و‌کار و ارائه تسهیلات باعث شده دولت با افتخار اعلام کند که به تعهد خود در زمینه ایجاد اشتغال عمل کرده است.

وی افزود: با این حال ظرفیت نیروی انسانی و منابع ما با شدت بیشتر از عملکرد ماست و نباید به این حد ایجاد اشتغال کفایت کرد.

وزیر کار بیان کرد: حداقل تا پایان سال می‌توانیم ۱۵۰ همت برای ایجاد اشتغال از محل منابع عمومی دولت تسهیلات پرداخت کنیم.

مرتضوی گفت: به‌ زودی با رونمایی سامانه جدید، جمعیت بیکار براساس شهر و محل سکونت در کل کشور تعیین می‌شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده