تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۲۹۶۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
عضو هیات مدیره ایدرو و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران؛

توسعه تکنولوژی بعد از بومی‌سازی در دستور کار جشنواره ملی فولاد ایران باشد

توسعه تکنولوژی بعد از بومی‌سازی در دستور کار جشنواره ملی فولاد ایران باشد
‌می‌متالز - عضو هیات مدیره ایدرو و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: توسعه تکنولوژی بعد از بومی‌سازی و ساخت داخل در دستور کار جشنواره ملی فولاد ایران باشد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صادقی نیارکی، عضو هیات مدیره ایدرو و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با اشاره به نقش تشکل‌ها در توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: جریان سازی نخستین نقش این تشکل‌ها است، سال ۹۷ که تصمیم بر برگزاری این جشنواره گرفته شد روند خوبی طی شد و در سال ۹۸ میز تعمیق ساخت و تقاهم‌نامه‌ها در دستور کار این جشنواره قرار گرفت.

وی افزود: در اواخر سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ میز ساخت در اتاق بازرگانی تشکیل شد و امروز تنها صنعت فعال در متعهد به این امر فولاد است.

عضو هیات عامل ایدرو با اشاره به اینکه تشکل اقتصادی می‌تواند جهت‌گیری و توسعه آینده را تدوین و تبیین کند، ادامه داد: این نگاه را در جای جای فعالیت‌های انجمن فولاد شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بعد از ساخت داخل و بومی‌سازی توسعه تکنولوژی و طراحی تولید را باید در دستور کار قرار دهیم، گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده آینده جهت‌گیری آینده این جشنواره توسعه تکنولوژی دیده شده است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه جهت‌گیری اقتصادی و جهت‌گیری پیشرفت از دیگر رویکرد‌های تشکیل انجمن‌ها و تشکل‌های اقتصادی است، اضافه کرد: همچنین باید به اطلاع‌رسانی و توانمندسازی اعضای تشکل‌ها و اقدامات آن‌ها نیز توجه شود.

وی دفاع مشروع از منافع ذی نفعان را دیگر رسالت تشکل‌های اقتصادی دانست و ابراز کرد: باید سندیکایی در صنعت فولاد راه‌اندازی شود که بتواند این امر را مدیریت و پیگیری کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده