تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۲۹۸۰۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
تقی‌پور با اشاره به بسترسازی مجلس برای وادرات خودرو:

پلاک‌گذاری خودرو‌های مناطق آزاد موجب تعدیل قیمت خودرو می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه علاوه بر اینکه پلاک‌گذاری ملی خودرو‌های مناطق آزاد در کاهش مصرف سوخت و تعدیل قیمت خودرو در بازار اثرگذار است، گفت: این خودرو‌ها دارای استاندارد‌های لازم هستند و عرضه این خودرو‌ها در بازار قدری از عطش تقاضا را فروکش می‌کند.

به گزارش می‌متالز، رضا تقی پورانوری پلاک‌گذاری ملی خودرو‌های مناطق آزاد را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: این خودرو‌ها با رعایت مقررات وارد مناطق آزاد شدند و از استاندارد‌های لازم برخوردار هستند و پلاک‌گذاری آن‌ها موجب رفع بخشی از نیاز بازار می‌شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پلاک‌گذاری ملی خودرو‌های مناطق آزاد، شروع مناسبی برای واردات خودرو‌های دست‌دوم است و آثار مثبت بسیاری بر بازار این کالا خواهد داشت، می‌توان این فرمول را به خودرو‌های کارکرده نیز تعمیم داد و یا از این مسیر و یا به صورت مستقیم خودرو‌های کارکرده را وارد کشور کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اینکه پلاک‌گذاری ملی خودرو‌های مناطق آزاد در کاهش مصرف سوخت و تعدیل قیمت خودرو در بازار اثرگذار است، اضافه کرد: این خودرو‌ها دارای استاندارد‌های لازم هستند و عرضه این خودرو‌ها در بازار قدری از عطش تقاضا را فروکش می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه این سیاست باید تداوم داشته باشد و بستر واردات خودرو‌های دست دوم نیز فراهم شود، تصریح کرد: نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که چرخه و زنجیره باید به گونه‌ای تعریف شود که این اقدام موجب بروز شوک قیمتی خودرو در مناطق آزاد نشود و مشکل کمبود به مناطق آزاد منتقل نشود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده