تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۵۸
کد خبر: ۳۳۰۰۲۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا:

پلاک‌گذاری خودرو‌های مناطق آزاد بخشی از ناترازی بازار خودرو را رفع می‌کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجاکه تولید و عرضه خودرو در کشور با یکدیگر متناسب نیست، اجرای این قانون مجلس مبنی بر پلاک‌گذاری خودرو‌های مناطق آزاد می‌تواند بخشی از این ناترازی را جبران کند.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی‌کیا درباره آغاز پلاک‌گذاری ملی خودرو‌های مناطق آزاد، گفت: از آنجاکه تولید و عرضه خودرو در کشور با یکدیگر متناسب نیست، اجرای این قانون مجلس مبنی بر پلاک‌گذاری خودرو‌های مناطق آزاد می‌تواند بخشی از این ناترازی را جبران کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این خودرو‌ها از استاندارد‌های مناسبی برخوردار هستند، بنابراین با اجرایی کردن این موضوع اتفاق خوبی در حوزه محیط زیستی رقم خواهد خورد و پلاک‌گذاری این خودرو‌ها منجر به کاهش مصرف سوخت می‌شود.

وی با بیان اینکه پلاک‌گذاری ملی خودرو‌های مناطق آزاد منجر به تعدیل قیمت خودرو خواهد شد، اضافه کرد: هرچند ما اجرای قانون بودجه درباره پلاک‌گذاری این خودرو‌ها را به فال نیک می‌گیریم، اما باید به این نکته نیز توجه شود که اصل موضوع، واردات خودرو‌های نو و کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: پلاک‌گذاری خودرو‌های مناطق آزاد بخش کوچکی از مشکل کمبود خودرو در بازار را رفع می‌کند و برای تعدیل عرضه و تقاضا، باید واردات خودرو‌های نو و کارکرده با جدیت بسیار در دستورکار قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در حال حاضر تولید خودروسازان حدود یک میلیون دستگاه است، اما تقاضا حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه است که این کمبود باید از طریق واردات و افزایش تیراژ تولید برطرف شود اگر این نیاز برطرف شود گرانی خودرو برطرف و نابسامانی‌ها مدیریت می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده