تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۳۲۹۸۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبات نسبی تولید فولاد اوکراین یک سال پس از جنگ

‌می‌متالز - تولید فولاد خام اوکراین در سال گذشته میلادی ۰.۶ درصد افت داشته ۶.۲۲۸ میلیون تن ثبت شد. تولید محصولات فولادی نیز ۰.۴ درصد افت داشته ۵.۳۷۲ میلیون تن ثبت شد. صنعت فولاد اوکراین به دلیل تهاجم روسیه، با نبرد‌های شدیدی که در مناطق شرقی این کشور رخ داد و قطب فولادسازی و استخراج زغال سنگ این کشور است، شوک بزرگی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش می‌متالز، محاصره ماریوپل، شهری بندری در دریای آزوف توسط نیرو‌های روسی در ماه مارس و آوریل ۲۰۲۲ منجر به نابودی کامل آزوفستال و فولاد ایلیچ، کارخانه‌های شماره ۲ و ۳ فولادسازی این کشور شد که هر دو متعلق به متینوست، بزرگترین گروه فولاد و معدن اوکراین بودند. کارخانه زاپوریشتال متینوست که اکنون دومین کارخانه بزرگ فولاد در اوکراین است، در سال ۲۰۲۳، ۲.۴۶۷ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به سال گذشته ۶۵.۴ درصد افزایش داشت.

راه حل‌های ضد بحران باعث تثبیت روند تولید شد. بیشتر صادرات فولاد اوکراین در حال حاضر از طریق راه آهن و از طریق لهستان انجام می‌شود، البته این کشور سال گذشته یک مسیر ناوبری ایمن را برای صادرات از طریق دریای سیاه نیز باز کرد و از اوایل سپتامبر به طور منظم محموله‌هایی را صادر کرد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده