تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۳۰۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان بوشهر خبر داد؛

بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ گشت مشترک بازرسی و نظارت بر بازار استان بوشهر

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان بوشهر از اجرای ۳۸۱۶ مورد گشت مشترک بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات در این استان خبرداد.

به گزارش می‌متالز، «مهدی صفوی» مدیرکل صمت استان بوشهر، ضمن بیان مطلب فوق افزود: طی ۹ ماهه سالجاری از ۳۸۱۶ فقره گشت مشترک با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط نظیر صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و ...، ۵۲۳ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد و ۶۰۶ میلیون ریال گردیده و جهت سیرمراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ادامه داد: به‌منظور تسریع رسیدگی به شکایات مردمی و جلوگیری از اجحاف در حقوق مصرف‌کنندگان، اجرای برنامه‌های گشت مشترک بازرسی در سراسر استان از سوی صمت با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط تا پایان سال‌جاری در حال اجرا است.

مدیرکل صمت استان بوشهر اضافه کرد: گشت‌های مشترک بازرسی به‌صورت برنامه‌ریزی شده در دو بخش صنفی عرضه کالا و خدمات که در هر نوبت از یک بخش از اصناف با حضور بازرسین مربوطه انجام می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین بازرسی‌ها در بخش کالا نظیر مواد غذایی، مواد آرایشی بهداشتی، پوشاک، کیف و کفش و ... و در بخش خدمات مانند تعمیرگاه خودرو، کارواش خودرو، آرایشگاه و ... انجام می‌شود.

صفوی همچنین خاطرنشان کرد: هرشهروند می‌توانند به عنوان بازرس افتخاری به حوزه معاونت بازرسی و نظارت اداره کل صمت استان مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را کسب کند؛ سپس در سطح بازار بازرسی کند.

وی از مردم خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، احتکار، عدم عرضه کالا، عدم صدور فاکتور، تقلب و کم فروشی، عدم درج قیمت و ... مراتب را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ و یا بصورت حضوری به واحد رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان و یا شهرستان مربوطه گزارش کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده