تاریخ: ۲۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۳۰۲۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قرارداد استخراج از ۴ معدن افغانستان به امضا رسید

‌می‌متالز - وزارت معادن و نفت افغانستان از امضای قرارداد استخراج چهار معدن به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون افغانی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و نفت طالبان گفت: معدن زغال‌سنگ ولسوالی کرخ هرات، معدن طلای ولسوالی دوشی بغلان، معدن آهن ولسوالی پشتون زرغون هرات و معدن کرومایت کوه صافی ولایت پروان، از جمله معدن‌هایی هستند که به شرکت‌های مختلف واگذار شده‌اند.

دلاور افزود: بر اساس توافق این وزارت با شرکت‌ها، فراوری معدن‌های مورد ذکر در داخل افغانستان انجام خواهد شد و در صورت تخلف، قرارداد با شرکت‌ها فسخ خواهند شد.

شهاب الدین دلاور خاطرنشان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری در این معادن ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۸۲۵ افغانی است.

سرپرست وزارت معادن و نفت طالبان همچنن از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری برای ساخت یک پالایشگاه در حوزه آمو دریا در ولایت سرپل نیز خبر داد.

شهاب الدین دلاور خاطرنشان کرد: از میان یک هزار و ۷۰۰ معدن زمرد پنجشیر، ۴۵۰ معدن آن به ساکنان این ولایت واگذار شده که تا اکنون به ارزش ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۷۷۰ دلار از این معادن زمرد استخراج شده و برای بیش از ده هزار ساکن پنجشیر زمینه کار فراهم شده است.

وی در این باره افزود: طی چند ماه اخیر به ارزش ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۷۷۰ دلار زمرد از این معادن استخراج و فروخته شده که برای مردم منطقه خبر خوبی است.

بر اساس اطلاعات وزارت معادن و نفت افغانستان، قرارداد استخراج معدن کرومایت کوه صافی ولایت پروان سه سال است و قرارداد سه معدن دیگر هر کدام مدت ۳۰ سال تعیین شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده