تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۳۰۳۹۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

حضور شرکت دوبال در آمریکای شمالی

‌می‌متالز - شرکت دوبال اکستروژن، بخشی از شرکت اماراتز گلوبال آلومینیوم، پیش از تعطیلات ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد که توانسته در آمریکای شمالی از خود ردپایی بر جای بگذارد.

به گزارش می‌متالز، این شرکت اماراتی اعلام نموده که به‌تازگی شرکت اکستروژن آلومینیوم ترمالکس (متخصص در اکسترود لوله) واقع در مونتگومری، آلباما را خریداری کرده است.

تصمیم برای خریداری این واحد اکستروژن درحالی اتخاذ گردید که شرکت دوبال در برنامه‌ریزی سال جدید حضور گسترده‌تر در بازار خودرو و HVAC (تهویه) را قرار داده است. به‌گفته‌ی رئیس هیأت‌مدیره شرکت دوبال، حامد بن فهد، شرکت اکستروژن دوبال با هدف تأمین نیاز‌های بازار رو به رشد اکستروژن آلومینیوم، احداث گردیده است. این شرکت قرار است طی ده سال آنیده در رده ده شرکت برتر اکستروژن آلومینیوم قرار گیرد.

بر اساس قرارداد منعقدشده بین این‌دو گروه، ترمالکس از کمک‌های تکنیکی و تخصص شرکت دوبال استفاده خواهد کرد و همکاری مشترک این‌دو موجب رشد و ارتقای دوبال اکستروژن در منطقه آمریکای شمالی خواهد بود.

دیگو دالیشیو، مدیرعامل شرکت ترمالکس در این رابطه می‌گوید: "این قرارداد موجب ارتقاء و کمک به بازار خودرو‌های الکتریکی در سال ۲۰۲۴ خواهد شد."

همچنین تولید خودرو‌های الکتریکی با مصرف آلومینیوم بالا همراه است که در راستای کاهش CO۲ واردشده به محیط زیست و کاهش آلایندگی هوا خواهد بود.

این قرارداد از معدود قرارداد‌هایی است که منجر به حضور یک شرکت عرب در آمریکای شمالی شده است.

منبع: باشگاه آلومینیوم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده