تاریخ: ۳۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۶
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۳۰۵۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

ماه طوفانی برای تختال C در بورس کالا

‌می‌متالز - مجموع عرضه‌های محصولات فولادی در بورس کالا طی هفته پایانی دی‌ماه حدود ۳ میلیون و ۴۴۶ هزار تن بود. برای این مقدار ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۵۶۵ تن تقاضا به ثبت رسید و در نهایت کمتر از ۲ میلیون و ۱۱ هزار تن محصول فولادی معامله شد.

به گزارش می‌متالز، کاهش شدید قیمت آهن اسفنجی پر حاشیه‌ترین خبر بورس کالا طی هفته پایانی دی‌ماه بود. البته در مجموع حجم تقاضا پایین نبود، ولی متقاضیان در بعضی از معاملات مانند آهن اسفنجی کاهش پیدا کردند تا قیمت این محصول کلیدی بیش از ۱۰ درصد نزولی شود. مجموع عرضه‌ها در بورس کالا طی هفته پایانی دی‌ماه حدود ۳ میلیون و ۴۴۶ هزار تن محصول فولادی بود. برای این مقدار ۲ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۵۶۵ تن تقاضا به ثبت رسید و در نهایت کمتر از ۲ میلیون و ۱۱ هزار تن محصول فولادی معامله شد.

ماه طوفانی برای تختال C در بورس کالا

ریزش بیش از ۱۰ درصدی قیمت آهن اسفنجی، یک هفته پس از اینکه سقف تاریخی خود را شکسته بود در حالی اتفاق می‌افتد که تختال C ماه پر تقاضایی را به پایان رساند. در طول دی‌ماه تختال C یکی از پرتقاضاترین محصولات فولادی بورس کالا بود و در هفته پایانی دی‌ماه نیز تمام میزان عرضه مورد معامله قرار گرفت. بخشی از معاملات محصولات فولادی در هفته گذشته به صورت جدول زیر است:

این هفته ۵۱ هزار تن تختال C در بورس کالا عرضه شد و با تقاضای بیش از ۸۸ هزار تنی، تمام مقدار عرضه به فروش رسید. در مقابل میلگرد و تیرآهن روز‌های کم تقاضایی را تجربه می‌کنند. با وجود کاهش شدید عرضه میلگرد از نیمه دوم دی ماه تنها بخشی از میزان عرضه معامله می‌شود. این هفته در میان آهن‌آلات ناودانی پرتقاضاتر از همه بود و حدود ۹۷ درصد از حجم عرضه نیز معامله شد. برای ۲ هزار و ۶۱۰ تن ناودانی نزدیک به ۲ هزار و ۸۸۰ تن تقاضا وجود داشت و در نهایت ۲ هزار و ۵۴۰ تن ناودانی مورد معامله قرار گرفت. کاهش عرضه این هفته به بازار ورق‌های فولادی رسید. عرضه انواع ورق در هفته پایانی دی‌ماه کمتر از ۱۰۰ هزار تن بود و در نهایت کمتر از ۷۰ هزار تن از آن‌ها مورد معامله قرار گرفت. این هفته در کنار کاهش عرضه، تقاضا هم برای ورق‌های فولادی کمتر بود البته در خانواده انواع سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله عرضه‌ها افزایش یافت، ولی تقاضا نزولی بود. کنسانتره و گندله سنگ‌آهن از ابتدای سال با مشکل مازاد عرضه مواجه هستند و این مساله در بازار این هفته نیز دیده شد.

مجموع عرضه‌های گندله‌سنگ‌آهن در هفته پایانی دی‌ماه حدود ۸۲۷ هزار تن بود که برای این مقدار ۵۲۰ هزار تن تقاضا وجود داشت. در بازار کنسانتره سنگ‌آهن نیز برای عرضه حدود ۵۰۰ هزار تنی تنها ۲۱۰ هزار تن تقاضا به ثبت رسید. تا بخش بزرگی از عرضه گندله و کنسانتره روی دست فروشندگان بماند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده