تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۹
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۳۰۶۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی خبر داد؛

ارزش پرونده‌های بازرسی صمت استان به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که پرونده‌های بازرسی صمت استان در ۹ ماهه اول سال‌جاری با ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فراجا استان اظهار کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه دو شاخص تولید ناخالص داخلی و اشتغال در سال گذشته حائز رتبه دوم کشوری شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، حدود ۳۵ درصد تولید ناخالص داخلی و ۴۰ درصد اشتغال کشور بر عهده وزارت صمت است، افزود: بخش اعظم این دو شاخص ذکر شده مربوط به اتحادیه‌ها و اصناف هستند که خوشبختانه با تلاش‌هایی که اصناف و اتحادیه‌های صنفی استان داشته‌اند، در سال گذشته آذربایجان غربی حائز رتبه دوم شده است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به تسریع در فضای کسب و کار استان در بازه زمانی دولت سیزدهم افزود: در این مدت نزدیک ۴۱ هزار پروانه صنفی صادر شده که اگر بخواهیم با سایر استان‌ها مقایسه کنیم جزء یکی از استان‌های برتر کشور هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کمیسیون نظارت و اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها ملاک، عمل اجرای قانون است، خاطرنشان کرد: اجرای قانون برای ما ارزش، فضیلت، دستور و وظیفه است.

سرتیپی افزود: همه ارگان‌ها در راستای رشد توسعه اقتصادی گام برمی دارند و صمت استان نیز هیچ راهی به جز توسعه اقتصادی استان دنبال نمی‌کند.

وی در ادامه به اهمیت مساله کار و تولید در روایات اسلامی پرداخت و گفت: لازم است که اتحادیه‌ها رعایت عدل و انصاف و ادب را در مواجهه با مردم داشته باشند و در کنار همه این‌ها ما نیز وظیفه شرعی و وجدانی داریم که همواره امید را در دل مردم زنده نگه داریم و در واقع این امید است که پایه‌های میهن اسلامی ما را انسجام خواهد داد.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی به انتخابات پیش رو نیز اشاره و بیان کرد: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس در اسفند ماه سال جاری، باید نمایندگانی شایسته، متخصص و لایقی را انتخاب کنیم که در جهت توسعه اقتصادی و آینده استان اثرگذار باشند.

وی در خاتمه به بازرسی از واحد‌های صنفی در سطح استان پرداخت و عنوان کرد: در این خصوص تکالیفی بر عهده وزارت صمت گذاشته شده که اتحادیه‌ها و اصناف از طریق بازرسی و قیمت‌گذاری به عنوان بازو‌های اداره کل صمت این امور را انجام می‌دهند.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات جناب سرهنگ شهبازی تقدیر و جناب سرهنگ اعظمی به‌عنوان رئیس جدید اداره نظارت بر اماکن عمومی فراجا استان آذربایجان غربی معرفی شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده