تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۳۰۶۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

استفاده از ظرفیت معادن برای رفع نیاز‌های خراسان جنوبی لازم است

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه ساخت مدرسه، خوابگاه‌های دانشجویی، مسکن محرومان و آبرسانی در استان‌ها نیاز‌هایی داریم که معادن از محل مسوولیت اجتماعی خود می‌توانند ورود پیدا کنند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست شورای معادن استان با اشاره به تهیه فهرست پروژه‌ها و نیاز‌های استان برای استفاده از مسوولیت اجتماعی معادن افزود: با استفاده از ظرفیت معادن استان می‌توانیم برخی از مشکلات و معضلات حوزه اجتماعی استان را رفع کنیم.

وی گفت: معادن از محل مسوولیت اجتماعی در استان هزینه‌هایی در بخش‌های مختلف می‌کنند که باید ساماندهی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید شورای معادن استان با مصوبات خود زمینه را برای ورود سرمایه‌گذاران فراهم کند ادامه داد: معادن از پیشران‌های اقتصادی خراسان جنوبی است که باید بیش از گذشته از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در این جلسه همچنین با محاسبه حقوق دولتی سه معدن از معادن استان براساس میزان استخراج واقعی موافقت شد.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۷ طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: به مناسبت دهه فجر ۱۷ طرح صنعتی و معدنی بزرگ در استان آماده بهره‌برداری و کلنگ‌زنی است.

احمد آریافر افزود: ۱۴ طرح صنعتی و معدنی آماده افتتاح است و عملیات اجرایی سه طرح با مجموع اعتبار ۵۳ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

وی گفت: با افتتاح این طرح‌ها برای بیش از ۲ هزار نفر در استان شغل ایجاد خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به پرداخت حقوق دولتی معادن استان گفت: سال گذشته سهم خراسان جنوبی از محل حقوق دولتی معادن ۸۸۰ میلیارد ریال بوده که باید ۱۵ درصد آن به استان پرداخت می‌شد، اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ۳۰ درصد این سهم ۱۵ درصدی را پرداخت کرده است.

وی عنوان کرد: معادن خراسان جنوبی سال گذشته ۸۰۰ میلیارد ریال از محل مسوولیت اجتماعی خود در استان هزینه کردند که باید این هزینه‌ها با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت ساماندهی شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده