تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۳۰۸۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ذخیره‌سازی ۳۰ درصدی سوخت در معادن خراسان جنوبی انجام شود

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: واحد‌های تولیدی معدنی استان ۳۰ درصد سوخت در اختیار را برای تداوم تولید ذخیره سازی کنند.

به گزارش می‌متالز، جواد اشرفی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: یکی از دغدغه‌های حوزه معادن خراسان جنوبی تأمین سوخت پایدار است؛ به منظور تداوم تولید مقرر شد واحد‌های تولیدی معدنی خراسان جنوبی ۳۰ درصد سوخت در اختیار را ذخیره داشته باشند.

وی افزود: این واحد‌ها درصورت افزایش ماشین آلات معدنی، باید این موضوع را به صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی استان، افزایش سوخت را برای آن‌ها لحاظ کند.

اشرفی گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های موجود در استان نبود مرکز صدور گواهینامه ویژه برای ادوات کشاورزی، راهسازی و معدنی است که پلیس راهور خراسان جنوبی پیگیری‌های خوبی در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: در این خصوص به زودی در چهار شهرستان بیرجند، قاینات، فردوس و طبس مراکز صدور گواهینامه ویژه برای حل این مشکل راه اندازی می‌شوند.

معاون استاندار گفت: با توجه به مشکلاتی که هم استانی‌های ما برای انجام کار تصویری خود به دلیل نبود یک مرکز طب تصویری دارند، این مرکز با مشارکت بانک توسعه تعاون خراسان جنوبی و توسط بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

اشرفی افزود: با انجام این کار علاوه بر حل یکی از مشکلات اساسی هم استانی‌ها در حوزه بهداشت و درمان، از این ظرفیت در حوزه گردشگری سلامت هم استفاده خواهد شد.

در این جلسه مشکلات هفت واحد تولیدی از شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان و سربیشه درخصوص در خواست تجدید نظر در بدهی مالیاتی و بخشودگی جرائم، تأخیر در پرداخت قدر السهم، درخواست واگذاری نفت سفید و زمین، عدم امکان اتصال به شبکه گاز و نبود مرکز صدور گواهینامه ویژه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی بررسی و راهکار‌های لازم در هر زمینه ارائه شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان جنوبی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده